Avatar billede jjbirk Nybegynder
21. december 2008 - 12:19 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Access til at virke på min server.

Hej.
Jeg ønsker at få nogle databaser med access til at virke på min server, men jeg ved ikke hvad der skal til, jeg håber der er en der er så venlig at fortælle mig det.
Er det noget der skal installeres på serveren eller hvad ??
Avatar billede terry Ekspert
21. december 2008 - 12:23 #1
Can you gib esom emore information  please?
Do you want to open an Access database in Access so that yuou can make forms and reports or are you just interested in reading data fro an Access dB from a web site for example?
Avatar billede terry Ekspert
21. december 2008 - 12:23 #2
..you gib esom .. = you give some :o)
Avatar billede jjbirk Nybegynder
21. december 2008 - 12:28 #3
Jeg har et kartotek som jeg gerne ville kunne kører fra min server, men databasen er via Access, og jeg ved ikke om der skal installeres noget ekstra for at det vil virke
Avatar billede mugs Novice
21. december 2008 - 12:50 #4
Access skal vel være installeret. Hvis det er på internettet skal også serveren understøte Access.
Avatar billede terry Ekspert
21. december 2008 - 12:51 #5
Ok so you have Access on your local PC? If then you dont need anything other than permissions to read/write to the server.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
21. december 2008 - 13:00 #6
Folk ude fra skal kunne læse og skrive i kartoteket, den server jeg har nu køre Abyss Web Server, og så vidt jeg ved understytter denne ikke access, men hvilken billig server kan kører access og php m.m.
Avatar billede terry Ekspert
21. december 2008 - 13:30 #7
? (Jeg har et kartotek som jeg gerne ville kunne kører fra min server, men databasen er via Access)

So you DO want to use the dB form a web site?
Avatar billede jjbirk Nybegynder
21. december 2008 - 13:51 #8
ja nu begynder det at hjælpe, jeg er nok ikke så god til at forklare mig, men det er et kartoteks program der bruger access som skal kører vis hjemmesiden således at medlemmer selv kan skrive deres navne, adresser og telefon nr med mere.
Nu håber jeg det hjælper med forklaringen.
Avatar billede terry Ekspert
21. december 2008 - 14:07 #9
OK. I know nothing about Abyss Web Server but I'll have a look around and see if I can find some information for you.
Avatar billede terry Ekspert
21. december 2008 - 14:14 #10
http://www.aprelium.com/abyssws/faq.html#A3-2

So it should b epossible to use an Access datbase using Abyss.

"Folk ude fra skal kunne læse og skrive i kartoteket"???

kartoteket, is this a program of some sort, or do you mean Access?

To read write to an Access database you need to make some code (script) as mentioned on this link. THey cant just opne the dB from their own PC:

http://www.aprelium.com/forum/viewtopic.php?t=11712
Avatar billede terry Ekspert
07. januar 2009 - 19:31 #11
status please?
Avatar billede jjbirk Nybegynder
07. januar 2009 - 21:15 #12
Kartotek= a catalouge or list( i.e adresslist or semilar)
Avatar billede terry Ekspert
08. januar 2009 - 19:29 #13
So your kartotek is a table in Access.

You need to look at the information in the following link. You need to make some code on your web server.

http://www.aprelium.com/forum/viewtopic.php?t=11712

Avatar billede jjbirk Nybegynder
19. april 2009 - 13:35 #14
Lukket