Avatar billede namgrab Juniormester
20. december 2008 - 19:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

tilføjelse af printer i netværk resulterer i fejl 0x00000006

Ved forsøg på at 'tilføj ny printer' mødes jeg med ovennævnte fejl 0x00000006. Printerne vises godt nok i dialogboksen. Printerne har tidligere været i funktion, men pludselig gik det hele agurk og jeg har ikke siden kunne få printerne tilsluttet. Har indlæst driverne igfen, men kan ikke se i programmer at dette reelt er sket - burde de ikke optræde her?. Er der 'noget' der hindrer driverne i at blive installeret, som ikke meddeles undervejs? Kan der være tale om noget firewall stop? Printerne er hhv. Brother laser HL-1430 og HP Photosmart 7960. Er der nogen, der kan hjælpe, vil jeg være meget taknemmelig
Avatar billede corleonedk Nybegynder
20. december 2008 - 19:36 #1
Prøv dette..
Gå i kontrol panel>>Netværk>>Tilføj printer
Vælg tilføj lokal printer
Vælg opret ny port og vælg local port
Næste vindue er skriv portnavn
Skriv nu stien til printeren \\(computernavn)\(printer navn)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
29. december 2008 - 16:37 #2
Lykkes det ?
Avatar billede namgrab Juniormester
29. december 2008 - 17:23 #3
Nej, det gav samme resultat!
Jeg arbejder stadig (med julepause!) på problemet og ser frem til en løsning!
Undskyld at jeg ikke har meldt tilbage, men det skyldes optagethed ifm julen!
Avatar billede namgrab Juniormester
29. december 2008 - 17:37 #4
Hej igen
Nu har jeg gennemført opgaven og fået begge printere med. Der er dog det aber dabei - HP printeren optræder ikke i oversigten, men det ser ud til at virke alligevel
Min printer er HP Photsmart 7960, men oversigten har ikke denne, så jeg har benyttet Photosmart 7800-serien, så må vi se i fremtiden om det giver problemer. Prøvesiden blev udskrevet uden problemer.  Eller har du en forklaring på denne 'manbgel' i oversigten?

Jeg er i øvrigt tilofreds med svaret, så giv et svar, så du får dine points:

Tak for hjælpen og GODT NYTÅR
Avatar billede corleonedk Nybegynder
29. december 2008 - 19:08 #5
Skulle da lige være en driver update hvis det findes til printeren.
Med hensyn til en eventuel firewall blokering bruger vista følgene porte til netværks enheder såsom printer.
For netværks enheder
UDP 1900
TCP 2859

Hvis det er Vista´s egen firewall burde de være åbne,men du kan da lige tjekke for en sikkerheds skyld.Er det en anden skal du nok også lige tjekke.
Avatar billede namgrab Juniormester
30. december 2008 - 16:11 #6
Jeg ved i9kke med hensyn til HP printeren, men det virker tilsyneladende perfekt, så jeg lader det være indtil, der evt. opstår problemer, og så bliver det HP, der må træde til!

Tak for oplysning op portene - um iddelbart siger det ikke mig som amatør ret meget, men det er goddt at vide, dersom der skulle blive anmodet om opgivelse af porte i forbin delse med installatio0ner.

Firewall'en må jo nok være VISTA, da jeg kører VISTA på den aktuelle printer, men XP på den stastionære, som er printerserveren.
Men i hvert fald fungerer det hele nu og jeg kan udskrive på begge printere fra den trådløse, bærbare.
Tusind tak.
Avatar billede namgrab Juniormester
30. december 2008 - 16:15 #7
Jeg har tastet AKTIVER, men ved ikke om det er den korrekte måde at gøre det på. Kan ikke se om points er givet/trukket!
Håber det er OK - ellers vejled mig lige :-)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
30. december 2008 - 16:25 #8
Du skal klikke på mit navn i svaret jeg har lagt og så vælge accepter..Du kan se mere om det her,og så godt nytår herfra også :).http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar