Avatar billede pladehoved Nybegynder
18. december 2008 - 15:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Beskyttelse af login-fil: Se men ikke røre

Hej

Min database består af en front- og back-end del og da den indeholder en række personfølsomme oplysninger har det været nødvendigt at lave en logfil (tabel), der registrerer stort set alle aktiviteter hos brugeren fra login (med password) til lukning af databasen. Alle brugere må se alt og ændre i data i de øvrige tabeller, men de må selvfølgelig ikke ændre i logfilen. Spørgsmålet er, hvordan jeg låser logfilen, således at der i princippet ikke kan ændres i den, når først den er aktiveret. Som de øvrige tabeller ligger logfilen i back-end delen.

Det er kun mig som kender passwordet til back-end delen, men de øvrige har pt. "fri adgang" via front-end delen.
Avatar billede terry Ekspert
18. december 2008 - 19:33 #1
You could start by looking at the following article.
http://www.eksperten.dk/artikler/314
Avatar billede terry Ekspert
18. december 2008 - 19:36 #2
You may find it to be a bit of a mouthfull but an understanding of the various security features in Access will be necessary to achive what you want 100%, and if it snoit 100% then why bother?
Avatar billede pladehoved Nybegynder
19. december 2008 - 15:06 #3
Tak for henvisningen og derved svaret. Jeg har tidligere rodet med sikkerhedsindstillingerne, men opgav. Artiklen var derfor lige det der skulle til.
Avatar billede terry Ekspert
19. december 2008 - 16:51 #4
tak :o)