Avatar billede bonaparte Nybegynder
18. december 2008 - 14:26 Der er 6 kommentarer

kontaktformular captcha 1 + 5

Hej

Jeg er ved at lave en hjemmeside, hvor jeg skal bruge en kontaktformular.

Jeg kunne godt tænke mig, at få valideret emailen og få lavet det med captcha(har jeg læst mig frem til;) 1 + 5.

Er der nogen der kan hjælpe mig med det, har ingen størrer erfaring med det..

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2008 - 14:43 #1
Har du nogen erfaring med f.eks. PHP, for så kan reCAPTCHA benyttes (http://recaptcha.net/).
Sig til hvis du har brug for hjaelp til det.
Avatar billede bonaparte Nybegynder
18. december 2008 - 18:58 #2
Hejsa

Jeg vil gerne lave en mage til, den jeg har set på www.nellemann.biz/kontakt.php.

Selve formen har jeg, men jeg mangler det med valideringen.. Er det noget du kan hjælpe med?
Avatar billede bonaparte Nybegynder
18. december 2008 - 19:01 #3
Eller hvor en med 1 + 5.

Jeg vil gerne både have validering af e-mail og captcha.. Jeg har forstået at det er 2 forskellige ting!?
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2008 - 00:08 #4
1+5 er dum, en hvilken som helst person kan lave et program der skriver 6 i boksen.
At lave en lige som dem på http://www.nellemann.biz/kontakt.php kræver at du kan få koden af vedkommende, og det kan du nok ikke, men du kan jo prøve at kontakte ham (hvis du kan finde ud af at løse captcha'en :P
Hvad mener du med validering af email.
Jeg tror det du mener er, om en emailadresse indeholder @, . og ikke specialtegn.
Det er kun nødvendigt hvis der skal en svaradresse med.
Prøv at poste koden, så skal jeg nok se på det.
Avatar billede bonaparte Nybegynder
21. december 2008 - 15:58 #5
1. Grund til at skrive 1 + 3 m.m. er fordi jeg vil forhindre computer-genereret spam.
2. jeg kan lige så godt få valideret email adressen, det er dog ikke det vigtigste..

Jeg har prøvet at være ude på nettet og kigge mig lidt omkring, men da mine evner er begrænset indefor området, har jeg brug for en der kan hjælpe mig, ved at give mig evt. .jskoder der skal til at lave en sådan captcha..

Som sagt, så har jeg formen, men skal bruge koderne..
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2010 - 19:53 #6
Kan her lukkes?