Avatar billede dakar2004 Nybegynder
17. december 2008 - 23:11 Der er 1 kommentar

DWzone Shopping Cart

Jeg har købt DWZone Shopping Cart, men har lidt problemer med at sætte det op rigtigt, jeg forstår ikke lige hvad det er jeg skal i gøre for at lave databasen til shoppen, følgende readme.txt fil følger med extensionen:

Readme.txt
----------------------------------------------------------------
In the SqlServer.zip file you will fins 2 files:
- ShoppingCart.bak: is a SqlServer backup of the DataBase
- ShoppingCart.sql: is the SqlServer script to create the DataBase object in your server (the script don't create the db)

To use the first you must use the restore option of the SqlServer manager

To use the second you must use the SqlServer Analizer to run the script:
1- create a void DataBase in your SqlServer, the name of the new DataBase must be must be ShoppingCart
2- put the script in the SqlServer Analizer and run it, this will create all the tables in the ShoppingCart DataBase

To use the SqlServer DataBase you must change the connections
you find in to Connections folder with a right connection string
for your Server
-----------------------------------------------------------------
Det er så her jeg står af, hvad har sqlserver manager med MS Access at gøre, og hvilken SQLServer Manager skal jeg bruge?
Avatar billede hnteknik Novice
18. december 2008 - 17:50 #1
sqlserver manager er en del af MS SQL 2000/2005
Du har fået to filer - dn ene til sat læse den via en restore funktion i SQLSERver eller en SQL Script analyzer i SQL serveren.

Det er ikke sikket, at den kan køre med en Access database. Du skal rette con strengen så den peger mod din SQL server (To use the SqlServer DataBase you must change the connections you find in to Connections folder with a right connection string for your Server)