Avatar billede morild Nybegynder
16. december 2008 - 19:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bedste trådløse router til Cybercity?

Hej Experter!

Jeg søger en ny og bedre router til at erstatte den elendige ZyXel router som Cybercity er så venlig at låne ud.

Jeg har brug for at den har nyeste trådløse standard N, da hele mit hjemme netværk er sat op trådløst.

Derudover skal der vist være ADSL i routeren for at erstatte Cybercitys. Der skal også helst være Gigabit LAN til direkte forbindelse af en NAS.

Jeg kan ikke umiddelbart finde nogen gode alternativer, men måske der er nogen der kan hjælpe?
Avatar billede draco999 Nybegynder
25. marts 2009 - 19:56 #2
Husk lige den skal kunne køre PPPOA, ellers for du problemer med Cybercitys Internet.
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2009 - 23:13 #3
Cybercitys egne supportere bruger Linksys, dette har virket rigtigt godt for min linie også. Kører 18/1Mbit på 2200 meters afstand til centralen.

T2C
Avatar billede morild Nybegynder
07. april 2009 - 08:29 #4
t2c: Tak for svar. Kan du fortälle lidt närmere om model og om den kan löre PPPOA og om du kan have Cybercity Telefoni også ved denne lösning?
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2009 - 08:40 #5
Den kan/SKAL køre PPPOA men du kan ikke have telefoni på andet end Zyxel da du skal bruge Cybercity til at sende en config ud med password og login. Dette er en sikkerhedsopsættning som ikke en gang Cybercitys egne supportere har adgang til. Dette er lavet for at undgå misbrug af andres telefoni.
Jeg bruger: Linksys ADSL Modem + Router With 4-Port Switch BEFDSR41W
Men jeg ved at der er mange andre der kan bruges.

T2C
Avatar billede draco999 Nybegynder
20. april 2009 - 13:43 #6
Det er så ikke helt rigtigt det som t2c skriver, du kan sagtens opsætte telefoni på andet udstyr end Cybervity´s router.

Det som er problemet er at Cybercity´s egne supporter ikke kan se VOI passwordet, men det kan man selv finde inde på Zyxel routeren hvis man kigger efter.
Avatar billede morild Nybegynder
21. april 2009 - 10:44 #7
draco999: Kan du forklare lidt mere specifikt hvor jeg kan se password i min Zyxel router?
Avatar billede Selas Nybegynder
12. september 2010 - 18:33 #8
Du SKAL have en enhed understøtter PPPOA som er den snitflade som Telenor bruger. Jeg købte selv en Linksys WAG160N (router + modem) som var den eneste jeg kunne finde for 1½ år siden, her har du et link:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=wag160n&sp=all&pid=482901

I denne pdf kan du se hvordan opsætningen kan se ud:
http://peecee.dk/upload/view/265889

Tro mig det er dejligt at slippe for Telenors l*rte router!
Den er jeg fuldt ud tilfreds med, den har aldrig gået ned for mig selv under længere torrent brug med mange connections.  :D

Jeg ved dog ikke om den understøtter voip, hvordan kan jeg se det i firmwaren?