Avatar billede area404 Nybegynder
15. december 2008 - 13:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kør som admin

Hej,

Hvordan kan man som admin lave entry i registreringsdatabasen.
Hvis jeg i vista kører dette som alm. bruger får jeg en fejl:

        private void RunStartup(Boolean RunOnStartup)
        {
            Microsoft.Win32.RegistryKey key = Microsoft.Win32.Registry.LocalMachine.OpenSubKey("SOFTWARE\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Run", true);
            if (RunOnStartup == true)
            {
                key.SetValue("Windows Aktivering", Application.ExecutablePath.ToString());
            }
            else
            {
                key.DeleteValue("Windows Aktivering", false);
            }

Hvordan kan jeg få den til at køre det som admin?

/Ron
Avatar billede Spotgun Seniormester
15. december 2008 - 13:29 #1
Kig evt. på denne artikel. Den omhandler hvordan du får dit program til at spørge efter administrator-rettigheder når programmet starter op.

http://blogs.msdn.com/nikhiln/archive/2007/04/19/embed-a-manifest-to-make-an-application-elevate-in-vista.aspx
Avatar billede area404 Nybegynder
15. december 2008 - 13:36 #2
Kom til at se det faktisk ville være lige så smart at give brugeren full admin control via en .reg fil. Så denne entry søger jeg lige nu..
Avatar billede area404 Nybegynder
15. december 2008 - 13:48 #3
lukker her og opretter nyt spm under Windows Vista.