Avatar billede 10kristian10 Nybegynder
14. december 2008 - 15:54 Der er 4 kommentarer

Emil til alle "users"

Hej

Jeg har for noget tid siden oprettet en tilmeldings side, hvor tilmelderne sender navn og email. Jeg har nu søgt i time vis efter en grundig og nemt forståelig guide til hvordan man kan sende en e-mail til alle de mail adresser der står i min db. Jeg ville høre i kender nogle gode links eller ved hvordan jeg skal gøre?

Mvh. Kristian
Avatar billede bacardil Nybegynder
14. december 2008 - 15:57 #1
Den db er det jeres egen eller er det et system I har tilmeldt jer?

Du kan eksempelvis benytte mailinglist services som www.mailinglist.dk, hvor du ved hjælp af få klik udsender mail til alle eller dele af din liste.

Men for vil du bruge det du har i dag, så kræver det nok lidt flere informationer om hvad det er for et system du har.
Avatar billede supertekst Ekspert
14. december 2008 - 15:59 #2
Hvilken database anvender du?
Skal alle have samme mail-tekst
Via VBA - kan det lade sig gøre..
Avatar billede 10kristian10 Nybegynder
14. december 2008 - 16:08 #3
Jeg må indrømme at jeg stadig er noget nybegynder inden for php og My SQL, men hvad er VBA? og jeg bruger one.com hvis det kan hjælpe. Det skal være en mail der indeholder det samme til alle modtagere. :)Det skal foregå sådan at når jeg sender e-mailen skal der være en kode der sender emailen til alle der er tilmeldt på netop det tidspunkt jeg trykker afsend, og ikke hvor jeg selv skal ind og tilføje hver enkelte der er tilmeldt.
Avatar billede bacardil Nybegynder
14. december 2008 - 16:19 #4
Det er noget med at finde et gratis script eller selv gå igang med at programmerer et system der kan udfører den ønskede handling.

Jeg vil dog igen anbefale at du benytter systemer som ovennævnte, det er gratis, du kan komme igang indenfor 10 min.

Vælger du at lave et selv eller finde et gratis, så skal du være opmærksom på, at du altid skal have et afmeldelseslink i bunden, du skal kunne bevise at folk har tilmeldt sig gerne med dobbelt godkendelse.