Avatar billede mstitdk Novice
14. december 2008 - 01:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Udskrivnings problemer

Hey alle sammen

Jeg har lavet en bygge tegning. og prøvet skrive den ud. jeg alt kommer godt nok med, på nær nogle blocks af to porte og 3 døre... alle vinduer og den slags kommer godt nok med... hvad gør jeg galt...?
Avatar billede mstitdk Novice
14. december 2008 - 02:00 #1
bruger autocad 2009
Avatar billede kirstineka Nybegynder
15. december 2008 - 07:48 #2
Muligvis blokkene ligger i et lag, som er sat til ikke at blive printet ud. Prøv at se i "Layer Properties Manager".
Ellers prøv at eksplodere blokkene og se om det hjælper.
Hvis ingen af delene hjælper, bliver du nok nødt til at beskrive det lidt mere uddybende.
Avatar billede mstitdk Novice
15. december 2008 - 19:24 #3
fandt selv ud af det hehe...

men hvis jeg har et grundplan og 1 sal i en tegning. men ønsker dem vist i Layout 1 og layout 2, hvordan "spiltter man dem op... kan ikke helt få det til at fungere... for gider ikke at have en milliard tegninger af det samme... hehe hvis du forstår
Avatar billede kirstineka Nybegynder
16. december 2008 - 07:33 #4
En stor fordel ved at bruge layoutvinduer er, at du kan vælge, hvilke lag der skal fryses i hvert layoutvindue. Hermed kan du få vist forskellige objekter i hvert layoutvindue.
Du kan fryse og optø lag i aktuelle og kommende layoutvinduer, uden at det berører andre vinduer. Frosne lag er usynlige. De hverken regenereres eller plottes.
Ved optøning bliver laget synligt igen. Den letteste metode til frysning og optøning af lag i det aktuelle vindue er at bruge Layer Properties Manager.
I højre side af Layer Properties Manager skal du bruge kolonnen VP Freeze til at fryse et eller flere lag i det aktuelle layoutvindue. Du skal være på en layoutfane for at få vist kolonnen VP Freeze. Angiv det aktive layoutvindue ved at dobbeltklikke et vilkårligt sted inden for dets rammer.
"Sakset fra AutoCad's hjælp"
Avatar billede mstitdk Novice
16. december 2008 - 16:16 #5
det vil sige at hver etage skal tegnes med hver deres lag navn... selv om de har den samme farve og tykkelse... sådan umiddelbart lyder det mere besværligt... end hvad godt er hehe...
Avatar billede mstitdk Novice
18. december 2008 - 19:44 #6
kirstineka: kan du hjælpe mig med at lave guide til hvordan jeg kan printe ud når jeg har flrere tegninger i modul, og så få dem over i forskellige layouts
Avatar billede kirstineka Nybegynder
19. december 2008 - 08:57 #7
Jeg tror at vi alle arbejder forskelligt, så der er vel ikke nogen korrekt opskrift.
Har du din "hjælp" på dansk, kan du søge oplysning dér.
Hvis ikke kan jeg godt give dig et link, men det er til version 2008.
Hvis det bare er "for sjovt" du tegner, er jeg ikke sikker på at det kan betale sig at begynde at oprette layouts - det kan godt tage lidt tid hvis man ikke er rutineret.
Så hvis det ikke er en "forkromet" tegning du er ved at lave, ville jeg bare lave de forskellige etager i hvert sit lag og fryse de lag der ikke skal udskrives. Alternativt ville jeg kopiere "tegningen" flere gange i model og så slette de lag der ikke skal bruge på de enkelte etager. Så får du selvfølgelig flere tegninger på samme tegning.
Men som skrevet ved jeg ikke hvad det er du sidder og arbejder med.
Avatar billede mstitdk Novice
19. februar 2009 - 22:46 #8
Lukket