Avatar billede Slettet bruger
11. december 2008 - 11:40 Der er 5 kommentarer

Bruger reg problemer i asp.net

Hej!  Jeg er ved at prøve at lave et bruger login, men det giver mig lidt problemer.

Jeg bruger Visual Web Developer 2008 express edition og bruger funktionen under "Project" -> ASP.NET configuration -> Security -> Create user  ... og det er så her mit problem opstår.

Når jeg har udfyldt brugernavn, password, email ect og trykker "ok" får jeg denne besked :"Password length minimum: 7. Non-alphanumeric characters required: 1."

Jeg kan godt forstå hvad det betyder, men mit password er over 7 tegn og har mere end 1 "tal" i.

Nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak
Avatar billede aaberg Nybegynder
11. december 2008 - 12:02 #1
Non-alpanumeric betyder ikke "tal", men "tegn".

prøv "testpass_" som password.
Avatar billede aaberg Nybegynder
11. december 2008 - 12:03 #2
Du kan godt ændre på indstillinger for password-strength. Dette gøres i web.config filen. Hvis du har brug for hjælp med at gøre dette, siger du bare til.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2008 - 12:44 #3
Tak for hjælpen!  Det virkede.. hehe

Det kunne måske være rart at vide hvordan man ændre password styrken.. Er det en længere forklaring?
Avatar billede aaberg Nybegynder
11. december 2008 - 13:59 #4
Et sted i din web.config, har du en <membership> ... </membership> sektion. Kan du poste den her, så jeg kan se hvordan den er sat op? så skal jeg fortælle dig hvordan du ændre på denne sektion for at styre password styrken.
Avatar billede aaberg Nybegynder
11. december 2008 - 13:59 #5
Og nej, det ikke en længere forklaring.