Avatar billede tbuch Juniormester
10. december 2008 - 16:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mystisk visningslayout

Jeg må en eller andet måde fået trykket på en mystisk genvejstast, da jeg ville klikke CTRL+Z

Nu står dokumentet og viser dobbeltlinjer med teksten "Sekstionsskift fortløbende"

Mine spalter vises ikke
og min indlejrede Excel regneark vises heller ikke??

Jeg har snart klikke tpå alt hvad der er klik for at få den tilbage til gamle Word layout, men har ikke fundet knappen
Avatar billede tbuch Juniormester
10. december 2008 - 16:35 #1
Fundet ud af noget mere
Den står på "normal visning"
Hvis jeg forsøger at klikke på "udskriftslayout" så giver det ingen effekt og den forbliver på "normal visning"
Avatar billede tbuch Juniormester
10. december 2008 - 16:53 #2
Det er i øvrigt Word 2003 jeg bruger
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
10. december 2008 - 16:57 #3
Du har åbenbart på en eller anden måde fået indsat et eller flere sektionsskift. Ud fra din forklaring kan jeg ikke gætte, hvad det præcis hvad er, du oplever. Hvis du mailer dit dokument til mig, skal jeg prøve at se, om jeg kan finde ud af, hvad der er galt.
Mailadresse lf (at) thedoctools.com
Avatar billede tbuch Juniormester
10. december 2008 - 17:04 #4
Tak det er venligt af dig

JEg har i midlertid fundet fejlen selv
Fejlen er et billed - hvis jeg fjerne dette billede, så kan jeg igen vælge "Visning af udskriftlayout"

Meget mystisk - jeg mailer det til dig alligevel for det har jeg godt nok aldrig oplevet
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
10. december 2008 - 21:57 #5
Jeg har kigget på dit dokument. Som du selv har fundet ud af, hænger problemet sammen med de streger, du har indsat, og som er ankret til celler i tabellen i den del af dokumentet, der er opdelt i to spalter.

Hvordan har du lavet stregerne?

Når de fjernes, opfører dokumentet sig tilsyneladende normalt (jeg fjernede stregerne vha. en makro, da jeg ikke kunne se stregerne men vidste, at de var der). Inden stregerne blev fjernet, gik min Word 2003 også ned et par gange, da jeg arbejdede med dokumentet.

Men det er muligt, at dokumentet alt i alt er blevet beskadiget. Et sektionsskift eller en tabel kan blive beskadiget. Hvis du klikker et sted i din tabel, hvor dokumentet er opdelt i to spalter, og vælger Format > Spalter, står der ”2” i antal spalter, men ikonet for to spalter er _ikke_ markeret, hvilket de burde være. Måske det ville være en idé at oprette et nyt dokument, kopiere din tekst fra det ”syge” dokument, indsætte det som _uformateret tekst_ (Rediger > Indsæt speciel), konvertere tabel-teksten til tabel igen og lave resten af formateringen, så du starter på en frisk.

Jeg har sendt et svar til dig via mail.
Avatar billede tbuch Juniormester
27. december 2008 - 10:02 #6
Er du sød at poste et svar, Lene?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
27. december 2008 - 10:29 #7
Svaret kommer her.