Avatar billede pepsiman Juniormester
07. december 2008 - 15:45 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Jeg har mistet databasel!! help me..

Hej..

jeg må siger at jeg har mistet databasen..
og jeg kan ikke kommer ind i databasen igen.

#1231 - Variable 'character_set_client' can't be set to the value of 'ucs2'

hvordan får jeg det tilbage??
Avatar billede pepsiman Juniormester
07. december 2008 - 16:32 #1
jeg må forklarer mere hvad det sker,da jeg har mistet databasen.
jeg ved ikke hvordan,men jeg gør mit bedste.

jeg bruger unoeuro.com og har eget hjemmesider. og bruger kontrolpanel under unoeuro for at kommer ind i mit administrtion. jeg vil kommer ind i phpmyadmin,men blev afvist.hvilken jeg forstår ikke. det står noget bedsked:

SQL-forespørgsel:

SET NAMES 'ucs2' COLLATE 'ucs2_danish_ci';

MySQL returnerede:

#1231 - Variable 'character_set_client' can't be set to the value of 'ucs2'

og jeg vil kommer ind igen,men det gentager sig samme besked.

hvad skal jeg siger mere?.. venligt at hjælpe mig..
Avatar billede zips Juniormester
07. december 2008 - 16:41 #2
Dvs. at det er phpmyadmin som du ikke kan komme ind i ?

Hvis det er sådan, må det da være hos unoeuro.com som har problemer.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. december 2008 - 16:45 #3
Når du står på forsiden af phpmyadmin står der måske noget i retning af "MySQL forbindelses-sammenkøring: "  -  vælg fx noget med utf8-general eller latin1-danish
Avatar billede pepsiman Juniormester
07. december 2008 - 16:59 #4
JA! Nu kommer jeg ind i databasen. puha!..
Avatar billede pepsiman Juniormester
07. december 2008 - 17:09 #5
hov. det ser anderledes ud end før.

hvorfor alle felt viser INT for datatype, det skal være normalt VARCHAR hver gang jeg opretter ny tabel. hvor er AUTO_INCREMENT af? jeg vil have gammel model som jeg er vant til...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. december 2008 - 17:15 #6
Jeg synes det er fint de opdaterer. Mon ikke afkrydsningsfeltet "A_I" er auto_increment.
Avatar billede pepsiman Juniormester
07. december 2008 - 17:16 #7
jeg vil gerne have "gammel" model tilbage: http://homeole.dk/test.php, der viser 1 billed viser i øjeblikket. 2 billed derunder jeg vil bruger.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. december 2008 - 17:21 #8
"vil gerne have" - det er selvfølgelig et reelt ønske. Men du snakker om en discount-host, der fornuftigvis opdaterer sine produkter. Spørg dem om du kan få den gamle tilbage. Du skal ikke spørge mig.

Du kan selvfølgelig altid selv installere en version af phpmyadmin (hvis du har webhotel med php), og selv bestemme alt.
Avatar billede pepsiman Juniormester
07. december 2008 - 17:26 #9
ok. jeg finder ude af det , men nu får jeg databasen tilbage..:)

Erik...svar

tak for din tid
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. december 2008 - 17:39 #10
Jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede pepsiman Juniormester
07. december 2008 - 17:48 #11
ok

lukket