Avatar billede lerchedahl Nybegynder
01. december 2008 - 21:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Google login + redirect (evt. XMLHttpRequest)

Hej eksperter,

Jeg ønsker hjælp til at gøre følgende i java script:

(1) Logge ind på google med mit brugernavn og password (google.com/accounts/login). Det skal vel foregå ved at der postes et eller andet smart til den form der er på siden. Jeg har læst om det men forstår ikke helt hvad der skal til...
(2) Redirect til en side under google som der kun er adgang til efter korrekt login.
(3) Fetch noget indhold fra pågældende side.

Jeg skal bruge det til at lave en 'yahoo widget' der kan fortælle mig hvornår google har noget evalueringsarbejde til mig.

På forhånd tak.
- Lerchedahl
Avatar billede nidyahou Praktikant
01. december 2008 - 21:56 #1
hvis det skal foregå i javascript så foreslår jeg at du læser http://code.google.com/apis/calendar/docs/1.0/developers_guide_js.html.
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
01. december 2008 - 22:07 #2
Jeg har prøvet det der link fra google utallige gange og får "page load error" hver gang jeg forsøger at følge det, også den cached version.
Avatar billede nidyahou Praktikant
01. december 2008 - 22:20 #3
har du prøvet at logge ind i deres interactive tutorial?
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
02. december 2008 - 00:08 #4
Jeg har kigget lidt på hvad der står om oAuth standarden, men jeg tror det bliver for omstændeligt. Jeg har set en del andre widgets som bare poster input til en url for at logge ind. Jeg ved bare ikke helt hvordan det fungerer. Det er noget med at lave en xmlhttprequest til login-siden og så fortælle den hvad der skal stå i felterne og hvad der skal ske ved submit. Jeg ved det virker med både gmail og adsense, og de benytter begge google 'unified' login.
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
17. december 2008 - 17:35 #5
vi lukker for denne gang