Avatar billede jowii Nybegynder
30. november 2008 - 11:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Netscape, Opera og Firefox

Hej,

Jeg designer, som så mange andre her på Eksperten, hjemmesider.
Disse hjemmesider skal så vidt muligt se helt ens ud i henholdsvis Opera, Netscape, IE og Firefox (og Google browser).

For at checke hvordan hjemmesiderne ser ud i de forskellige browsere, skal jeg have downloadet browserne. Her opstår der et problem - for der findes flere forskellige versioner af de enkelte browsere.

Til IE har jeg fundet et program der hedder MultipleIE, som muliggør at man både kan have IE 5, 6 og 7 installeret på pc'en på samme tid. På denne måde kan jeg checke hjemmesiderne i alle anvendte versioner af IE.

Men hvad gør jeg med Firefox, Opera og Netscape. Er det nok at checke i den nyeste version, eller er det muligt for mig (på samme måde som IE) at have flere af de samme browsere bare i forskellige versioner liggende på pc'en..?

På forhånd tak!

Mvh. Jowii
Avatar billede mcgoat Nybegynder
30. november 2008 - 12:06 #1
Skal ikke kunne sige om sådanne programmer findes. Men hvis folk stadig bruger Netscape eller IE 5,6(nu kommer 8 jo snart) . Så kunne det være de skulle hente en ny browser. Ellers skal du jo også lave hjemmesiderne til de passer til en 640*480 opløsning.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
30. november 2008 - 12:09 #2
Man bliver jo nødt til at følge lidt med tiden og regne med folk som minimum har IE6 og minimum kører 1024*768 . Ellers bliver det da et helvede at skulle lave 1 hjemmeside der passer til alle browsertyper og versioner, samt forskellige opløsninger. For ikke at snakke flash og java versioner
Avatar billede showsource Seniormester
30. november 2008 - 12:09 #3
Man kunne med Netscape installere flere forskellige ver.
Men de laver den ikke mere ( til windåze anyway, ved ikke med Mac )

Og du bør jo så også få fat i en Mac, og her installere div. browsere
Avatar billede Slater Ekspert
30. november 2008 - 12:44 #4
I 99% af tilfældene er det nok at få siden til at overholde W3Cs standarder ( http://validator.w3.org ), så ser siden fin ud på alt andet end IE. Så skal du bare teste på den, og evt. kigge efter på http://browsershots.org om den ser okay ud på de andre browsere. Den er dog længe om at generere resultater, så det er ikke noget man gider gøre hvert 5. minut.
Avatar billede jowii Nybegynder
30. november 2008 - 12:45 #5
Hej igen,

Der er selvfølgelig noget om snakken.
Men hvad gør i mht. Firefox, Netscape og Opera - mener i, at det er nok bare at checke i de nyeste versioner?
Avatar billede jowii Nybegynder
30. november 2008 - 12:50 #6
Viperine>> Det er naturligvis også en god idé.
Avatar billede jowii Nybegynder
04. januar 2009 - 15:42 #7
Hvis nogen af jer gerne vil have points, må i poste et svar, ellers vil jeg tage dem selv. Jeg kigger igen i morgen og ser om jeg har fået svar :-)