Avatar billede fledose Nybegynder
29. november 2008 - 11:24 Der er 12 kommentarer

sidepanel i vista

når jeg ønsker "uret" i sidepanelet på skrivebordet, kommer det fremsom en sort skive meden tynd rød pil (mod kl. 12).
Vejr + kalender kommer rigtignok.
Hvad kan det skyldes?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
29. november 2008 - 14:26 #1
Der er nok en fejl i den,prøv med at andet ur.
http://gallery.live.com/results.aspx?bt=1&pl=1&q=clock
Avatar billede fledose Nybegynder
29. november 2008 - 18:25 #2
jeg har prøvet flere forskellige slags ure - men samme resultat
Avatar billede corleonedk Nybegynder
29. november 2008 - 19:47 #3
Avatar billede fledose Nybegynder
29. november 2008 - 22:22 #4
de ure jeg får frem har ikke "værktøjs-indstillingen" - der er "x"-knappen og en knap der ligner panelet på en mobil
Avatar billede corleonedk Nybegynder
30. november 2008 - 12:40 #5
Prøv at lukke sidepanelet helt ned,også fra værktøjslinien..Genstart så sidepanel via Start>>alle programmer>>tilbehør.

Viser uret ned i værktøjslinien korrekt?
Avatar billede fledose Nybegynder
30. november 2008 - 13:54 #6
det er prøvet - men desværre samme resultat; de øvrige gadgets virker OK.
ja, uret på værktøjslinien viser den korrekte tid.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
30. november 2008 - 19:19 #7
Her er et bud på at resete sidebar til oprindelige instillinger.Prøv om det skulle fixe dit ur også..http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/how-to-repair-your-crashed-or-hanging-vista-sidebar/
Avatar billede corleonedk Nybegynder
04. december 2008 - 18:53 #8
Noget nyt her ?
Avatar billede fledose Nybegynder
04. december 2008 - 20:03 #9
nej jeg har prøvet det hele og har faktisk opgivet - det er uret alene der ikke vil virke; som sagt bliver det en rund sort skive med en meget tynd rør pil mod kl: 12 - mærkeligt ik'?
04. december 2008 - 21:09 #10
(Køb et FætterBR ur til 30 Dkr. og sæt på siden af skærmen. Og spar PC'en for at bruge - unødvendige - resourser på dette sidepanel... *S*)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
05. december 2008 - 02:08 #11
Ja jeg vil give karise ret.

Har ingen ide hvad det kan skyldes.Men det nok ikke værd at rode mere i heller,da det jo er til at leve med :)
Avatar billede olaflacour Nybegynder
03. september 2010 - 09:41 #12
Jeg har selv haft et lignende problem. Sidebaren kunne ikke startes. Følgende har afhjulpet problemet :

Start kommandoprompt som Administrator. Den findes under Programmer, Tilbehør.

cd..
cd Program Files\Windows Sidebar
regsvr32 -u sbdrop.dll
regsvr32 -u wlsrvc.dll
regsvr32 atl.dll
regsvr32 sbdrop.dll
regsvr32 wlsrvc.dll

Gå til programmer, Tilbehør. Find og start din sidebar. Wupti den kører igen.