Avatar billede vardepigen Praktikant
27. november 2008 - 15:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hjemmeside i frontpage

Jeg "skal" måske overtage en hjemmeside der er lavet i frontpage. Men jeg har ikke frontpage på min pc´er. Jeg har office 2007 installeret. Jeg har aldrig prøvet at lave noget i frontpage, og kendet intet til html koder. Er der en måde jeg kan komme ind og redigere hjemmesiden og arbejde videre på den. Evt med et andet program??
Avatar billede ladyhawke Novice
27. november 2008 - 15:43 #1
Du kan altid rette i siderne med en html editor, faktisk kan du rette det i note pad, selvom det så ikke er så nemt at se hvordan siden ser ud, før du loader den rettede version i en browser...

Hvilken version af Office 2007 har du installeret?
Avatar billede vardepigen Praktikant
27. november 2008 - 16:04 #2
undskyld hvis jeg ikke har forklaret mig godt nok, men jeg ved faktisk ingenting om det at lave hjemmesider.
så som jeg skrev kender jeg ikke noget til at arbejde med html, og heller ikke note pad.
og jeg kan ikke komme ind på hjemmesiden og rette noget, selv om jeg har adgangskoderne.
jeg har "office til hjemmet og studiet 2007"
Avatar billede ladyhawke Novice
07. januar 2009 - 08:33 #3
Hvad vil du have vi skal svare: at du ikke ved noget om html og hjemmesider, kan du jo gøre noget ved og jeg angav nogle muligheder for at redigere hjemmesider oprettet i frontpage...

Du kommer ikke uden om at skulle skaffe dig basalt kendskab til hvordan en hjemmeside er konstrueret, ellers får du bare problemer med afhængigheder mellem de forskellige sider, layout og den slags...

Du skal sikkert rette hjemmesiden fra en pc, altså downloade filerne fra den web server der kører siden nu (eller have dem, fra den som lige nu vedligeholder siderne). Det gøres normalt ved hjælp af et ftp program. FileZilla er udmærket til formålet og gratis... Du skal så bare have ftp adgang til web serveren...
Avatar billede vardepigen Praktikant
05. september 2009 - 14:17 #4
denne skal da vist lukkes

ladyhawke vil du afgive et svar ;-)
Avatar billede vardepigen Praktikant
02. januar 2010 - 08:58 #5
lukkes