Avatar billede torgius Novice
26. november 2008 - 17:34 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få forbindelse med browser

Jeg har netop startet vores stationære pc op, men ingen af de 2 browsere (IE + Firefox) kan oprette forbindelse til internettet.
Jeg kan derimod sagtens sende og modtageb mails via Outlook Express. Skal for god ordens skyld nævne at vi har TDC Adsl.

Nogen der har et bud på hvad der sker ?

Jeg har tjettet TDC dritsstatus og der skulle ikke være noget i Esbjerg, hvor jeg bor
Avatar billede peet-49 Novice
26. november 2008 - 17:43 #1
Det kan være firewall/antivirus, der blokerer.
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. november 2008 - 17:43 #2
Sluk routeren og sluk modem. Efter 10 - 15 sekunder tænder du modem, og når det kører, så tænder du routeren igen.

I den mellemliggende tid kan du genstarte din PC.

Når det hele kører, så prøver du igen.
Avatar billede torgius Novice
26. november 2008 - 17:49 #3
peet-49 : Jeg har ikke rørt ved indstillingerne til min firewall.

dragonknight : Ok det vil jeg så lige prøve, men jeg forstår det bare ikke når nu jeg kan sende og modtage mails.
Avatar billede peet-49 Novice
26. november 2008 - 17:52 #4
Jeg har set mange på værkstedet her med et blokerende antivirusprogram, det er blevet løst med uninstall/install af antivirus program igen.
Avatar billede torgius Novice
26. november 2008 - 17:54 #5
Hmmm ok, jeg bruger NOD32 og det har da fungeret upåklageligt sammen i mindst 6 mdr.
Avatar billede peet-49 Novice
26. november 2008 - 18:09 #6
Du kan jo også have en troyjaner, der blokerer.
Avatar billede torgius Novice
26. november 2008 - 18:22 #7
Doh, self. du har ret, det kunne det også være
Avatar billede peet-49 Novice
26. november 2008 - 18:25 #8
Har du en anden PC, så gå på www.spywarefri.dk og hent/installer Malwarebytes
Avatar billede torgius Novice
26. november 2008 - 19:04 #9
Skal jeg opreette en ny tråd inder "virus" herinde eller skal vi fortsætte i denne her ?
Avatar billede peet-49 Novice
26. november 2008 - 19:10 #10
Ikke for min skyld.
Avatar billede torgius Novice
26. november 2008 - 19:15 #11
Øh, du vil gerne fortsætte her eller ?
Avatar billede peet-49 Novice
26. november 2008 - 19:23 #12
For mig er det OK, har du prøvet det andet foreslået?
Avatar billede torgius Novice
26. november 2008 - 19:27 #13
Jep, det hjalp ikke noget. Her er log fra Mallwarebytes, den fandt noget og ordnede det vist også men problemet er der stadig :

Malwarebytes' Anti-Malware 1.30
Database version: 1416
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

mbam-log-2008-11-26 (17-04-38).txt

Skan type: Hurtig skanning
Objekter skannet: 56768
Tid tilbagelagt: 6 minute(s), 44 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 3
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 1
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 4

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{df780f87-ff2b-4df8-92d0-73db16a1543a} (Adware.PopCap) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{8113b5de-f7eb-4154-a311-497fb80d8bd0} (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{c2a1c5cb-c0ef-4689-9436-f62cca1c5383} (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\sysftray2 (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
C:\WINDOWS\fmark2.dat (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\bolivar27.exe (Trojan.Agent) -> Delete on reboot.
C:\Documents and Settings\rasmus\Lokale indstillinger\Temp\tt_1227649296.exe (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\rasmus\Lokale indstillinger\Temp\tt_1227649305.exe (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
Avatar billede peet-49 Novice
26. november 2008 - 19:32 #14
Du har haft 3 i registreringsdatabasen, du har genstartet?
Avatar billede peet-49 Novice
26. november 2008 - 19:33 #15
Har du haft genstartet, så slet dit netkort i enhedshåndtering, genstart og lad systemet installere igen.
Avatar billede torgius Novice
26. november 2008 - 19:33 #16
Jep det har jeg, men som sagt så er problemet der stadig.

Jeg kiggede lige i min windåse firewall under undtagelser og der er der sat flueben i Tinyproxy, er det ikke en der skal slettes ?
Avatar billede torgius Novice
26. november 2008 - 19:38 #17
ALtså vores kommentarer krydsede lige hinanden. Jeg har genstartet men ikke slettet netkort osv.

Ville lige have din kommentar til Tinyproxy først
Avatar billede peet-49 Novice
26. november 2008 - 19:40 #18
Ved ikke hvor tiny hører hjemme, men du kan fjerne fluebenet, du kan altid blokere den igen.
Avatar billede torgius Novice
26. november 2008 - 19:42 #19
ok, jeg prøver at fjerne fluebenet og rebooter. Jeg spurgte kun fordi jeg så en anden tråd ang. Tinyproxy her :  http://www.eksperten.dk/spm/853985
Avatar billede torgius Novice
26. november 2008 - 19:47 #20
Detr hjalp ikke at fjerne fluebenet i Tinyproxy, så jeg må prøve det du skriver om at slette netkortet osv.

Det er ikke noget jeg har prøvet før, så er self. lidt nervøs og usikker på om systemet nu selv installerer netkortet igen
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2008 - 19:50 #21
Prøv, Start -> Kontrolpanel -> Netværksforbindelser -> Højreklik på dine forbindelser -> Deaktiver -> Genstart computeren -> Start -> Kontrolpanel -> Netværksforbindelser -> Højreklik på dine forbindelser -> Aktiver ->
Avatar billede peet-49 Novice
26. november 2008 - 19:55 #22
Gør vel nogenlunde det samme som, at fjerne/installere netkortet igen - eller?
Avatar billede torgius Novice
26. november 2008 - 20:07 #23
Altså nu skrev du jo at jeg skulle slette det, så det gjorde jeg.

Har deaktiveret, rebootet, aktiver gjort men mine browsere kan stadig ikke oprette kontakt til internettet
Avatar billede peet-49 Novice
26. november 2008 - 20:11 #24
Du har haft 3 Troj. i windows, vil foreslå en repair af windows.
Avatar billede torgius Novice
26. november 2008 - 20:13 #25
ok, og hvordan gør jeg det ?
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2008 - 20:29 #26
Prøv at oprette en ny bruger og se om problemet også findes der
Avatar billede torgius Novice
26. november 2008 - 20:31 #27
Jeg har sat den til at kontrollere for fejl, så der går lidt tid før jeg kan gøre noget igen.

Jeg er ikke sås stiv i alt det her, så du må hellere forklare mig hvordan man opretter en ny bruger.

peet-49 : hvad siger du, er du løbet tør for gode ideer ?
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2008 - 20:34 #28
Start -> Kontrolpanel -> Brugerkonti -> Opret en ny konti
Avatar billede torgius Novice
26. november 2008 - 21:02 #29
Ny bruger oprettet og kan nu gå på nettet igen.

Hmmm  jeg ville nu ønske at jeg kunne bruge min normale bruger, som sagt er jeg ikke så stiv i det her computer noget
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2008 - 21:22 #30
Jeg har været ude for tilfældet før, men aldrig fundet en løsning dog må det konstateres at det er ikke en hardwarefejl men noget der ligger i din profil
Avatar billede torgius Novice
26. november 2008 - 22:03 #31
Crapz, jeg er godt nok ikke helt vild med det her, men aner self. heller ikke hvordan jeg får det til at fungere med den anden profil.

peet-49 talte om at rep. windåse, kan du fortælle mig hvordan det gøres , nu hvor han er  væk.

Jeg går også selv til køjs om lidt men vender tilbage imorgen tidlig
Avatar billede peet-49 Novice
27. november 2008 - 08:42 #32
Avatar billede torgius Novice
28. november 2008 - 07:12 #33
Det ser ikke ud til at jeg får løst mit problem som jeg havde ønsket, men jeg takker for al jeres hjælp.

Er stadig lidt usikker på om der kan være talle om noget mallware/spyware/virus/trojan, så det kan være jeg smider en log i et andet forum herinde.

Jeg ved ikke lige hvem af jer som skal have point for det her ?
Avatar billede peet-49 Novice
28. november 2008 - 08:21 #34
Det kan du selv afgøre.
Avatar billede peet-49 Novice
28. november 2008 - 08:25 #35
Prøv at indstallere Firefox som browser, og se, om ikke det hjælper.
Avatar billede torgius Novice
28. november 2008 - 11:14 #36
Firefox er allerede installeret. Det er den browser jeg bruger tl dagligt, hvorimod vi også har IE installeret som min kone bruger.

Vil en af oh gen installation have nogen effekt tror du ?
Avatar billede peet-49 Novice
28. november 2008 - 11:19 #37
Den er let at afinstallere/indstallere, så det er vel et foresøg værd.
Avatar billede torgius Novice
28. november 2008 - 11:34 #38
Ok, det prøver jeg lige når jeg kommer hjem igen
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2008 - 13:21 #39
Jeg holdet 2 kg. mel på at det er virkningsløst jeg har oplevet det fænomæn ganske ofte i de sidste par måneder men kan ikke give nogen forklaring på hvordan det opstår. Jeg har nu også lidt svært ved at se hele problematikken i det, du har fundet ud af at du ved at oprette en ny konti atter kan komme på nettet, hvis du giver den nye konto et navn der ligner dit nuværende til forveksling så tager det max 10 min. at kopiere; Dokumenter, Skrivebord og foretrukne og så bør du da være en glad mand
Avatar billede peet-49 Novice
28. november 2008 - 13:46 #40
Jeg har fået det til, at virke med firefox, men der var firefox ikke indstalleret i forvejen, ellers har jeg kun løst det ved reeinstall.