Avatar billede Morten Nybegynder
24. november 2008 - 19:22 Der er 3 kommentarer

Grouppolicy ved login

Hey

Vi har et lille problem.

Det drejer sig om en service som vi i vores group policy har angivet til at brugerne har fuld kontrol, men de bliver ikke 'ramt' af den når de logger på - vi er nød til at lave en manuel gpupdate før den rammer dem - er der nogen der har en ide om hvorfor?

Hilsen
Morten
Avatar billede sup3rior Nybegynder
08. december 2008 - 17:48 #1
Mit umiddelbare gæt vil være at der er et misforhold mellem hvor policien skal applies og hvem den er sat til at ramme...

F.eks. hvis det er en machine policy der er sat til at ramme en flok brugere. Så vil der ske præcis det du beskriver da en machine policy kun kører for logon eller ved en opdatering af policies.
Omvendt scenarie kan ligeledes spille ind...
Avatar billede Morten Nybegynder
08. december 2008 - 18:01 #2
Og en service er det en machine policy? Det er en Apache Tomcat service hvis det siger dig noget?
Avatar billede sup3rior Nybegynder
09. december 2008 - 06:15 #3
Det er ikke så meget et spørgsmål om hvad du forsøger at lave i din policy...

Er det en computer eller user policy?