Avatar billede pmo1 Nybegynder
22. november 2008 - 18:45 Der er 1 kommentar

live view fra IP kamera over internettet

Hej..
Jeg har lige købt et ip-kamera til overvågning af hjemmet, det er tilsluttet lokalnetværket som også består af en Synology Diskstation DS 107+ og det virker også fint nok men jeg vil gerne kunne logge på fra internettet (arbejde)og se live video, er der nogen der ved hvordan man tilgår "Synology Surveillance Station"
over internettet ??
IP kameraet er et TrendNet TV-IP400W.
Synology er et fint produkt men de smider ikke om sig med oplysninger.
Hilsen Peter
Avatar billede badazz Novice
06. december 2008 - 04:37 #1
Hvis du vil se live video. har det jo for så vidt ikke noget med din disk station at gøre.. det du skal gøre er at du skal have sat noget op i din router og dit kamera. kameraet er sansynligvis allerede sat op til at du kan tilgå den via lokalnettet på port 80.. dvs. at hvis du taster http://kameraetsip så vil du få et login billede til kameraet hvis kameraet svarer på port 80 hvilket de fleste gør. ellers skal du lige kikke i instruktionsbogen for mere hjælp til dette.

Herefter skal du have ledt trafikken udefra over på kameraet.. og hvis du ikke vil have at alle og en hver skal have mulighed for at se dit kameras login skærm ved bare at taste din ip adresse, så skal du have fat på en speciel port.. port 10000 kunne være en mulighed. så skal du ind og routeren og have lavet en portforwarding fra din offentlige ip (www.myip.dk) og den skal du så sætte til at svare på port 10000 og lede den over til kameraets ip på port 80. (det kaldes port forwarding) du finder mere info om dette i din routers manual. når dette er gjort kan du fra et hvilken som helst sted i verden taste http://din offentlige ip:10000 og du får du login billede frem til din kamera. du kan logge på, og væle om du vil se video i java eller activex mode.

God fornøjelse