Avatar billede hlt Juniormester
21. november 2008 - 21:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Session ikke tilgængelig

Jeg har et lille problem som jeg håber nogen kan hjælpe mig med. jeg har en side med varer på, hvor brugeren vælger en vare og trykker køb. Herefter gemmes alle oplysninger om kunden og varen i en session. Og et seperat vindue åbnes med javascript. Problemet er nu at det vindue der åbnes, skal bruge nogle oplysninger fra session variablen. Men session variablen er ikke tilgængelig når det nye vindue åbnes. Først hvis man genindlæser vinduet er oplysningerne tilgængelige.
Er der en smart måde at gøre det her på. Kan man lave en timer som venter x antal sekunder med at åbne det nye vindue? Eller skal man genindlæse det nye vindue for at få oplysningerne indlæst?
eller skal man gøre noget helt tredje?

Jeg har efterhånden prøvet en del forskellige måder, men alle støder på et eller andet tidspunkt ind i det samme problem med at det nye vindue bliver åbnet før informationerne er gemt i session variablen.
Avatar billede driis Nybegynder
21. november 2008 - 23:01 #1
Det lyder som om du åbner vinduet client-side, og derefter gemmer ting i session som respons på post-backet. Du kan enten gøre det i den omvendte rækkefølge, så vinduet først åbnes, når postbacket returnerer, altså ved næste sidevisning. Det kan dog have visse ulemper, da du så kan have problemer med pop-up blockere. Alternativt kan du lave en synkroniseringsmekanisme, f.eks. ved at du venter i pop-up vinduets request på at "modtage data" med et passende timeout.
Avatar billede hlt Juniormester
11. december 2011 - 20:04 #2
Lukker