Avatar billede jezpez Nybegynder
21. november 2008 - 18:26 Der er 3 kommentarer

Tilføje "Åbn i Firefox" i IE7 højre-klik menu - men hvordan ?

Når jeg er på et website med IE7 og højre-klikker på et link, kan jeg enten vælge "Åbn" eller "Åbn i nyt vindue"  Men jeg kunne godt tænke mig yderligere en mulighed. Nemlig "Åbn i Firefox"

Måske en venlig sjæl her på Eksperten har en ide om hvordan den skal kringles.
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2008 - 18:45 #1
Altså, du vil i Internet Explorer 7 kunne højreklikke og så åbne vinduet i en konkurrents browser ? ;)
Tror du ikke at Microsoft har forhindret en sådan funktion - det ville ikke være så hensigtsmæssigt for firmaet at give mulighed for det... :)

  // Steeven
Avatar billede jezpez Nybegynder
22. november 2008 - 00:20 #2
Næ.. det kunne jeg nok regne ud. Ændringen skal naturligvis foretages i registreringsbasen, hvilket ligesom ligger implicit i spørgsmålet. Så selvfølgelig kan det lade sig gøre, tilspørgslen var bare hvor i registreringsbasen den ændring skulle tilføjes.
Men nu har jeg eksperimenteret lidt og fundet en utrolig enkel men absolut brugbar løsning.

Måtte det have nogens interesse følger opskriften herunder:

Åbn link i Firefox:
Opret ”findselvpåetnavn.htm” og put den eks. i Firefox installationsmappen. Åbn filen med eks. Notesblok og kopier følgende ind:
<script language="JavaScript">var foo = new ActiveXObject("WScript.Shell");foo.Run("Firefox " + external.menuArguments.event.srcElement);</script>

Gå til “HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\MenuExt\ ”  Opret ny nøgle, omdøb den til ” Åbn i &Firefox”  I undermappe opret ny DWORD-værdi Hex 20 (Decimal 32) omdøb til Contexts
”REG_SZ” Indsæt stien
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2010 - 23:45 #3
Husk at lukke dit spørgsmål, når svaret er givet.