Avatar billede radiohead Nybegynder
21. november 2008 - 14:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DataTables - col.datatype

Hey

Jeg får en datatable fyldt med kolonner fra en db.
Denne datatable får jeg loopet igennem med bl.a kolonne-navnene.

Dog vil jeg også gerne have returneret datatypen disse kolonner havde i databasen.
Altså sql-typen, og gerne med længden for de kolonner der er varchars, nchars, binary osv..

col.datatype.fullname returnerer jo bare .net typen.

Er det overhovedet muligt?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. november 2008 - 15:17 #1
DataTable er jo en .NET data struktur, saa det virker mest logisk at den
returnerer .NET typen.

Men du kan lave en query som henter data typer i databasen (desvaerre afhaenger
SQL lidt af hvilken database det er).
Avatar billede radiohead Nybegynder
21. november 2008 - 20:24 #2
Hmm ok. Det drejer sig om MSSQL.

Kan du give et eksempel på en SQL der giver mig både kolonne-navne og datatyper?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. november 2008 - 20:28 #3
SELECT TABLE_NAME,COLUMN_NAME,DATA_TYPE
FROM INFORMATION_SCHEMA.COLUMNS
Avatar billede radiohead Nybegynder
21. november 2008 - 21:17 #4
Super... Jeg får det ikke lige testet i weekenden, men i mellemtiden kan du jo lægge et svar :)
Avatar billede arne_v Ekspert
22. november 2008 - 01:13 #5
kommer her
Avatar billede arne_v Ekspert
22. november 2008 - 01:14 #6
Den viste SQL virker på en hel del databaser, men ikke på alle.