Avatar billede badazz Novice
20. november 2008 - 22:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Vil gerne lave en database af en art

Hej..

Jeg ved intet om databaser mv.

men da jeg laver en masse netværksinstallationer osv. og skriver alle oplysninger med ip-adresser, typer af udstyr, fw ver mv ind i et regneark, kan det godt blive lidt u overskueligt, så jeg kunne godt tænke mig at lave en database hvor jeg kunne oprette først en kunde, og så under kunden oprette alle alle netværkskomponenterne, og så ligge alle mine oplysninger ind der, samtidigt ville jeg gerne have så jeg kunne lave et print af kundens konfiguration, eller et print af en enkelt komponent, jeg forestiller mig at databasen skal være noget lokalt så den kan ligge på en pc uden internet adgang.

Nogle der kan hjælpe med hvordan jeg kommer igang..?
hvad skal jeg bruge for at lave sådan noget. kunne jo godt tænke mig et lidt smart interface der var nemt at navigere rundt i, når den rette kunde skal findes..

Mvh Brian
Avatar billede arne_v Ekspert
21. november 2008 - 00:49 #1
Du har brug for en embedded database og et værktøj, som det er nemt at
lave en form i.

MS Access lyder oplagt !
Avatar billede badazz Novice
21. november 2008 - 01:46 #2
har rodet lidt med access 2007 men kan ikke finde ud af det.. har du en god guide?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. november 2008 - 04:14 #3
Næh.

Men hvis du googler på:
  access 2007 tutorial
så er jeg sikker på at du finder en masse.
Avatar billede terry Ekspert
21. november 2008 - 08:24 #4
Avatar billede terry Ekspert
21. november 2008 - 08:25 #5
Not 100% the same as Access 2007 but the basics are OK.
Avatar billede terry Ekspert
21. november 2008 - 08:28 #6
Avatar billede terry Ekspert
21. november 2008 - 08:33 #7
Microsoft also have a number of templates which you may find usefull

http://office.microsoft.com/en-us/templates/CT101426161033.aspx
Then tale a look under the Business category
Avatar billede martinlind Nybegynder
21. november 2008 - 10:13 #8
badazz > send en lidt mere detaljeret beskrivelse til martin(at)e-lind.dk så skal jeg lave et lille delphi prog der kan det :-)
Avatar billede badazz Novice
06. december 2008 - 04:21 #9
martinlind -> stadig interesseret hvis jeg mailer dig? har haft lidt travlt på det sidste..
Avatar billede badazz Novice
10. december 2008 - 17:46 #10
syntes ikke rigtigt der kom noget direkte brugbart.. lukker her
Avatar billede martinlind Nybegynder
11. december 2008 - 11:25 #11
kunne godt tænkes, send en beskrivelse :-)