Avatar billede lsskaarup Nybegynder
20. november 2008 - 17:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fra Office Document Imaging (TIFF) til Word 2007

Jeg har et indscannet dokument som indeholder flere sider, af en eller anden grund kan jeg ikke importere det til Word 2007.

I Document Imaging programmet, viser den dokumentet fint, men jeg vil godt have, at man kan indsætte dokumentet indeholdende alle siderne i Word.

Det har fungeret i tidligere versioner af Office, og jeg har enkelte brugere som decideret stiller sig på bagben, for ikke at få Office 2007, når dette nu ikke virker ordentligt.

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
21. november 2008 - 13:21 #1
Du kan bruge "Irfanview" til at splitte siderne, med følgende kommando:

C:\PROGRAMMER\IRFANVIEW\i_view32.exe C:\TEMP\IMAGE.tif /extract=(C:\TEMP,TIF)
eller
C:\PROGRAMMER\IRFANVIEW\i_view32.exe C:\TEMP\IMAGE.tif /extract=(C:\TEMP,JPG)

irfanview er freeware
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
29. januar 2009 - 14:16 #2
Hov, havde glemt dette spørgsmål i mængden af alle de andre opgaver man har... :-(

Nu har jeg ikke rodet så meget med IrfanView, men nogle spørgsmål presser sig på.

Er det også gratis i kommercielt henseende?
Det er meget fint, det semi-automatisk kan splitte dokumentet op, men kan det ikke indsætte siderne automatisk i Word, én side pr. side?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
29. januar 2009 - 15:05 #3
Ahhh, så fandt jeg over en løsning, der virker bedre.

Men kan faktisk få den gamle funktion igen, via noget makro-kode, som jeg tilfældigt faldt over på nettet.

Sub InsertFromScanner()
On Error Resume Next
WordBasic.InsertImagerScan
End Sub

og så kan man efterfølgende tilføjen makroen til en knap i værktøjslinien "Hurtig adgang"