Avatar billede quaade05 Nybegynder
20. november 2008 - 10:49 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

login.pl fejl i firefox

jeg bruger en asus eee med xandros
køre en firefox 2 version, og har ikke planer om at opdatere til version 3, da jeg har hørt at den ikke køre så godt på eee

mit problem er, at når jeg skal logge på nettet på mit studie, er det meningen at fra loginsiden skal den vidersende mig. men når den gør det, kommer den med en fil ved navn login.pl som jeg enten kan åbne eller gemme. giver dog intet resultat at gøre nogle af tingende. har ikke oplevet det før på min anden bærebar, og heller ikke med firefox, så tænkte det nok var en fejl af en slags. håber i kan hjælper, for ellers kan jeg ikke komme på nettet når jeg er på studiet.

har også prøvet med opera, men det hjælper ikke

Mvh. Frederik
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2008 - 11:04 #1
<ole>

Det lyder som en Perl/CGI-fil. I så fald er det et serverproblem

/mvh
</bole>
Avatar billede quaade05 Nybegynder
20. november 2008 - 11:11 #2
men de andre studerende kan sagtens logge på, også med firefox. det er heller ikke et enkelt stående tilfælde
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2008 - 11:15 #3
Hvis jeg har ret i, det er en Perl/CGI-fil, er det serveren, der skal fortolke den - og så kommer den aldrig i nærheden af din maskine ... uanset, hvordan det ellers måtte se ud  =)
Avatar billede quaade05 Nybegynder
20. november 2008 - 11:28 #4
jamen... hvordan gør jeg så sådan at jeg kommer "rigtigt" ind på serveren? altså så jeg bliver vidersendt rigtigt?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. november 2008 - 11:34 #5
Det kan sagtens tænkes at Perl-scriptet afleverer en forkert content-type. Når content-type er forkert kan browsere vælge at reagere forskelligt.

Men det er bare gætværk.

Hvad står der på filen hvis du gemmer den?
Avatar billede quaade05 Nybegynder
20. november 2008 - 12:40 #6
når jeg gemmer den kaldes filen login.pl

hvis jeg pøver at åbne den med en tekst editor er den bare blank
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. november 2008 - 13:11 #7
Ok - mit gæt er måske korrekt. Kan den tilgås udefra?
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2008 - 13:15 #8
Ja, det havde jeg ikke tænkt på. Hvis filen 'klæder sig ud til karneval', så kan det omtalte selvfølgelig godt ske  =)
Avatar billede quaade05 Nybegynder
20. november 2008 - 13:17 #9
ja kan godt logge på vores studie net udefra. foregår på samme måde som når jeg er på studiet
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2008 - 13:18 #10
Hmmm ... kører du med den preinstallerede Linux eller med WinXP?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. november 2008 - 13:18 #11
Ok, det var mere fordi vi måske kunne se den. Men hvis det sker efter login, kan vi selvfølgelig ikke.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. november 2008 - 13:19 #12
Læsekursus, Ole:  "jeg bruger en asus eee med xandros"
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2008 - 13:20 #13
Erik >> Jaja ... og da jeg var gift, brugte jeg MacOS med Anne  :D
Avatar billede quaade05 Nybegynder
20. november 2008 - 13:21 #14
jamen den kommer efter login. men sker kun når jeg er ude på studiet. og ja køre den preinstallerede linux
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2008 - 13:23 #15
Man kunne jo prøve at åbne en socket mod login formens action-dokument og se, hvad der returneres af headers - men det kræver, man kan programmere. Jeg er på arbejde og har ikke tid  :o|
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. november 2008 - 13:48 #16
Jeg kan ikke komme det nærmere, tror jeg, og jeg vil ikke have dit login og password! ;)
Og hvis det ikke sker udefra kan det være ligemeget.

Men det kan sagtens være en programmeringsfejl i det der login-script.
Avatar billede quaade05 Nybegynder
20. november 2008 - 14:06 #17
okay. hvis det er tilfældet er det så it afdelingen jeg skal have fat på, eller kan jeg gøre noget for at afhjælpe problemet?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. november 2008 - 14:22 #18
It-afdelingen vil ikke tro på dig, og du vil nok ikke køre Windows med IE ... ;)
Du kan prøve med alle de andre browsere, du kan få fat i.
Avatar billede quaade05 Nybegynder
20. november 2008 - 14:26 #19
jamen kan sagtens komme ind på min anden bærebar med firefox, og har også før sagtens kunne med min eee.

og nej ønsker ikke windows med IE :)
Avatar billede olebole Juniormester
22. november 2008 - 16:42 #20
Jeg er endnu ikke stødt på lignende problemer med min egen Eee 901 - men jeg kører WinXP
Avatar billede quaade05 Nybegynder
29. april 2013 - 23:05 #21
lukket