Avatar billede dannin Nybegynder
16. november 2008 - 22:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

IE 7 fryser nogle gange

Jeg har et problem på både min stationære og min bærbare, som begge kører Vista x64 SP1 ENG. Begge er fuldt opdaterede med alle de opdateringer windows update selv forslår, og begge har fået en helt frisk windows installation. Stationæren har lige fået en for 2 timer siden.

Begge to har et problem med at internet explorer 7 fryser engang imellem når jeg surfer. Det er hele browseren der fryser, og den eneste måde at lukke den på er at bruge "end job" gennem joblisten. Den gør det bl.a. på bilgalleri.dk og msn.com.

Nogle der har nogle ideer? Windows hjælp er ikke til meget hjælp.
Avatar billede bramming Nybegynder
16. november 2008 - 22:21 #1
Installer Firefox eller google chrome :)
. ... Jeg har set flere tilfælde med 7'eren!

Men prøv at gå i tilføj fjern og fravælg 7'eren inde under wins installationer og hent den ned manuelt inde på microsoft's hjemmeside! ...

Det hjalp i hvert fald på deres maskiner..
Avatar billede bramming Nybegynder
16. november 2008 - 22:23 #2
Avatar billede dannin Nybegynder
16. november 2008 - 23:00 #3
Man kan ikke bare fjerne IE7 i Vista..

Men ønsker at bruge IE7, og ikke en 3rd party browser :-)
Avatar billede Regmos Praktikant
17. november 2008 - 13:28 #4
Prøv at kigge her  http://www.spywarefri.dk/andet-1.html
I bunden af artiklen er der et link til et fix, om det hjælper på dit problem,
ved jeg ikke, men du kan forsøge.
Avatar billede michael_stim Ekspert
17. november 2008 - 13:30 #5
IE7, Chrome, Firefox osv osv, vil altid fryse (crashe) til og fra.
Avatar billede olebole Juniormester
17. november 2008 - 13:43 #6
<ole>

Jeg har ikke noget objektivt skudsikkert tal, men et godt bud er, at 70% af WWW's sider slet ikke burde kunne vises af en browser. Helt så dårlige som gennemsnits webkoderen er browser leverandørernes programmører ikke, men de bugner også alle af fejl. Det er derfor ikke underligt, hvis en browser i ny og næ går ned ... det kan undre, det ikke sker oftere!  ;o)

Jeg ved godt, at Firefox fejlagtigt har fået ry for at være noget nær perfekt - men virkeligheden er, at den gennemsnitlig er ligeså dårlig som Opera og IE. På nogen punkter bedre - på andre dårligere. Browsere er nogenlunde lige elendige. Deres elendigheder ligger bare lidt forskellige steder.

På den anden side set: Når størstedelen af nettets kodere skriver tussegammel, invalid og komplet misforstået kode, har vi ikke meget at lade browser leverandørerne høre  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede Regmos Praktikant
17. november 2008 - 14:02 #7
Gravede lidt dybere i hukommelsen, og fandt dette:
http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm
Det ligger et registreringsdatabase-fix til IE.

Mvh roegm