Avatar billede bmdk Nybegynder
12. november 2008 - 17:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Namespace problem

Hey på eksperten,

Jeg er netop færdig med at lave min applikation i C# (en ganske almindelig console application) og jeg vil nu gerne have tilføjet et website (ASP.NET) til det, således sitet gør brug af min lagdelte C# arkitektur.

Jeg tilføjer bare via: Add -> New website til min solution og det bliver fint tilføjet til mit projekt.

Mit problem er så på ASP.NET siderne, at jeg ikke kan tilgå mine lag/namespace. Dvs når jeg skriver:

using Mitnamespace.Mitlag;

.. i min ASP.NET codebehind fil.

Har lagt et screenshot op af min solution explorer, så I kan se præcis hvordan det er bygget op.

http://www.bo-mortensen.dk/solutionexplorer.jpg

Er der nogen, der kan svare mig på, hvorfor jeg ikke kan tilgå mit namespace? Jeg gjorde det samme ved et andet website jeg lavede for længe siden og der var ingen problemer?

Er det den rigtige fremgangsmåde jeg bruger?

På forhånd tak for svaret.

Mvh. Bo
Avatar billede bmdk Nybegynder
12. november 2008 - 17:39 #1
skylder måske at sige, at jeg arbejder i Visual Studio ;)
Avatar billede sherlock Nybegynder
12. november 2008 - 20:06 #2
Højreklik på dit website i Solution Explorer
-> Add reference.
->I dialogen vælger du projects-tabben.
->Her kan du vælge mellem dine projekter.

Du kan ikke vælge projekter, som ikke compilerer til et dll, så du er nødt til at splitte din console app op. Læg den fælles funktionalitet i et library-projekt.
Avatar billede bmdk Nybegynder
12. november 2008 - 20:11 #3
Hey sherlock og tak for dit svar :)

Dvs at hele min console application skal ligges som en DLL fil? Eller?
Avatar billede bmdk Nybegynder
12. november 2008 - 20:28 #4
Ahh, jeg fandt ud af det :)

Behøvede ikke at compile det som en dll, jeg skulle blot sætte min console applikation til Class Library under dens property og så add den som en reference! Så er der hul igennem ;)

Smid et svar, sherlock - så får du points!
Avatar billede bmdk Nybegynder
06. november 2009 - 02:23 #5
sv