Avatar billede hlt Juniormester
11. november 2008 - 20:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Custom membership provider

Hej,
Er der nogen der kan hjælpe mig med at implementere en custom membership provider.
Jeg har hentet en udgave fra microsoft, men jeg er i tvivl om hvor den skal ligge.
I bund og grund handler det om at jeg gerne vil have lavet om på at man skal bruge ikkenumeriske tegn i passwords , når man skal oprette en bruger. og det vil jeg gerne have fjernet. Men det er åbenbart ikke sådan lige til.
På forhånd tak
Avatar billede keysersoze Guru
11. november 2008 - 21:23 #1
Det behøver du slet ikke en custom kode til - det kan du sætte op direkte på provideren; http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.web.security.membership_properties(VS.80).aspx

Du skal primært kigge på MinRequiredNonAlphanumericCharacters.
Avatar billede hlt Juniormester
11. november 2008 - 22:09 #2
Nu har jeg så også brugt login kontrollen. Og når jeg bruger det som du foreslår, så virker denne login ikke. Det samme gælder for den kontrol hvor man kan ændre sit password, og for "glemt password" kontrollen, som jeg så også bruger. Er man nødt til at skrive al den funktionalitet selv så, når man ændrer på default membership? Det virker da lidt åndsvagt at fordi man vil ændre password sværhedsgraden, så smadrer man hele den indbyggede funktionalitet.
Avatar billede keysersoze Guru
11. november 2008 - 22:16 #3
så gør du noget forkert - for jeg har i flere tilfælde fint tilpasset provideren i web.config, deriblandt password sværhedsgraden, og stadig brugt de standard-kontroller der er forbundet til.
Avatar billede hlt Juniormester
11. november 2008 - 22:47 #4
Nu har jeg sat koden ind fra mdsn fra linket du gav:
<membership defaultProvider="SqlProvider"
  userIsOnlineTimeWindow = "20">
      <providers>
        <add
          name="SqlProvider"
          type="System.Web.Security.SqlMembershipProvider"
          connectionStringName="LocalSqlServer"
          requiresQuestionAndAnswer="true"
          minAlphanumericCharacters="1"
      />
      </providers>
    </membership>
Og jeg har sat den ind lige efter:
<system.web>

Men så snart jeg gør det er der intet af funktionaliteten der virker. Når jeg forsøger at logge ind, er der slet ingen reaktion.
Avatar billede keysersoze Guru
11. november 2008 - 22:59 #5
dvs at du ikke har haft en membership-node i din web.config tidligere eller?
Avatar billede hlt Juniormester
12. november 2008 - 10:35 #6
Ja, det har jeg ikke haft. Og jeg testede lige med en ny login kontrol. Og den virkede fint. Det er sgu da lidt mærkeligt.
Avatar billede hlt Juniormester
14. november 2008 - 21:09 #7
Jeg fik det til at virke. Tak for hjælpen.