Avatar billede wedia Nybegynder
11. november 2008 - 19:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

problem med string

hej eksperten,

jeg har denne kode som jeg ikke kan få til at virke er den nogen der kan se hvor fejlen er :

myMenu += "<a href=\"java script:addmenuitem('"+myId +"','"+ myUrl +"'," + myTitle + "','" + myLabel + "')\">" + myLabel + "</a></li>";

der det er javascript functionen der er problemmer med der kommer kun java script:addmenuitem('demo  ud men hvis jeg udskifter de insatte variabler med statisk text så virker det ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. november 2008 - 19:19 #1
Jeg kan kun se der mangler en '

myMenu += "<a href=\"java script:addmenuitem('"+myId +"','"+ myUrl +"','" + myTitle + "','" + myLabel + "')\">" + myLabel + "</a></li>";

Men jeg kan ikke se det kan give den reaktion du beskriver. De ting du har i variablerne må selvfølgelig ikke indeholde "giftige" tegn for en Javascript-streng.
Avatar billede wedia Nybegynder
27. november 2008 - 14:38 #2
jeg har fundet fejlen men kan ikke lige gennem skue hvordan den skal rettes, fejlen at "myLabel" bliver sat ind via server code (c#) og er en varchar(255) hentet fra en mssql db og af en eller anden grund så indeholder den vildt mange blankspaces, hvilket i principet ikke er et problem at fjerne, problemmet er at den del af "myLabel" som jeg ønsker at bruge også kan inde holde blank spaces som så også forsvinder!!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. november 2008 - 15:40 #3
Sikker på det ikke er en char(255)?
Avatar billede wedia Nybegynder
29. november 2008 - 13:55 #4
Det er en varchar(255)?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. november 2008 - 15:11 #5
Så må det jo være fordi nogen sætter blanke ind.
Avatar billede wedia Nybegynder
10. november 2010 - 14:08 #6
lukker