Avatar billede madiedk Nybegynder
07. november 2008 - 13:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

linked tables optimering

Hej

hvis jeg nu har 2 database, lad os sige en oracel og en access. hvis jeg så linker tables fra oraceldatabaen til accessdatabasen. hvor foregår optimeringen så når jeg laver forespørgelser til tabellerne? altså er det access motoren eller oracel motoren eller hvordan?
Avatar billede terry Ekspert
07. november 2008 - 13:35 #1
Two suggestions.
Make view on your Oracle dB and link these into your Access dB. Or change your Access queries to PASSTHROUGH queries.

http://www.techonthenet.com/access/tutorials/passthrough/basics01.php
Avatar billede terry Ekspert
26. november 2008 - 18:01 #2
status please?
Avatar billede madiedk Nybegynder
28. november 2008 - 20:01 #3
tak, men jeg har ikke rigtig fundet svaret på mit spørgsmål
Avatar billede terry Ekspert
29. november 2008 - 11:24 #4
"...jeg har ikke rigtig fundet svaret på mit spørgsmål"

How would we know that? Giving some feedback will maybe tell us what you have tried and what results you got.
Avatar billede terry Ekspert
29. november 2008 - 11:34 #5
"hvor foregår optimeringen så når jeg laver forespørgelser .."

The answer given  07/11-2008 13:35:06 actually gives you two thinsg týou copuld try, both will give you better performance.
Avatar billede terry Ekspert
29. november 2008 - 11:35 #6
"two thinsg týou copuld try" = "two things you could try"

Have you tried?
Avatar billede terry Ekspert
30. november 2008 - 11:46 #7
Thanks, I hope you could make use of the answers.