Avatar billede mbd77 Nybegynder
06. november 2008 - 09:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Batch-fil til at udfylde login-oplysninger

Hejsa. (muligvis forkert kategori...?)

Jeg har en maskine stående, som kun skal bruges til én eneste ting. Den skal vise en ASP-side i en browser.

Det eneste brugeren ser er en skærm, og en trackball mus.

For at komme ind på siden, skal der dog indtastes et brugernavn og en adgangskode.
Jeg har lavet en batch-fil der åbner browser og logon-vinduet - men kan jeg gøre således at det automatisk bliver fyldt ud, og brugeren kun skal trykke "OK" eller måske endda slet ikke gøre noget, men bare bliver logget ind automatisk?
Avatar billede inglenook Praktikant
06. november 2008 - 09:11 #1
proev at kigge paa AutoIt. Det virker helt fint og tager ikke lang tid at finde ud af.
http://www.autoitscript.com/autoit3/index.shtml
Avatar billede mbd77 Nybegynder
06. november 2008 - 10:06 #2
Hmmm - det kan jeg ikke helt se hvordan det løser mit problem?! Muligvis bare mig, men jeg kan enten se hvordan et vindue er bygget op, eller bygge et selv...

Jeg får jo sådan set mit logon-vindue op, jeg vil bare gerne have at jeg kan udfylde det via min batch-fil...
Avatar billede inglenook Praktikant
06. november 2008 - 10:16 #3
tjah, det er jo op til dig. Men hvis du kompiler dette simple eksempel (bruger Firefox) har du din loesning. minside, brugernavn og password skal selvfoelgelig aendres.

run("C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe http://minside")
WinWaitActive("Welcome - Mozilla Firefox")
sleep(5000)
Send("{TAB}brugernavn{TAB}password{ENTER}")
Avatar billede mbd77 Nybegynder
06. november 2008 - 10:20 #4
Jeg kigger lige på det - og vender tilbage
Avatar billede mbd77 Nybegynder
06. november 2008 - 10:42 #5
"c:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe" -k "http://hjemmeside"
WinWaitActive("Velkommen - Internet Explorer")
sleep(5000)
Send("{TAB}brugernavn{TAB}password{ENTER}")

Nu ser min batch-fil sådan ud - men det virker ikke. Hvad har jeg gjort forkert?
Jeg bruger IE7 - for det er vi pålagt...!
Jeg får fint siden frem og logon-vinduet kommer også stadig frem, men der er ikke fyldt noget ud i felterne.

Jeg har naturligvis skiftet "brugernavn" og "password" ud med de respektive navne.
Avatar billede inglenook Praktikant
06. november 2008 - 10:59 #6
ok, eksemplet der er til AutoIt. Altsaa, maa du foerst installere AutoIt og saa compile en lille .exe fil der kan koere paa enhver Windows maskine. Ved godt det er lidt mere langhaaret end en bat fil, men naar du foerst har proevet er jeg sikker paa du finder mange andre ting at bruge AutoIt til.
Avatar billede mbd77 Nybegynder
06. november 2008 - 11:18 #7
Jeg har nu lavet en exe-fil ud fra dette:
run("C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe -k http://hjemmeside.dk")
WinWaitActive("Welcome - Internet Explorer")
sleep(5000)
Send("{TAB}brugernavn{TAB}password{ENTER}")

Men det giver altså ikke noget nyt resultat - får stadig bare mit logon-vindue frem uden info i.
Avatar billede inglenook Praktikant
06. november 2008 - 11:46 #8
hvis du aabner IE og gaar til den side du vil ind paa, staar der saa "Welcome - Internet Explorer" oeverst til venstre i IE ? Hvis der feks. staar "Velkommen til min side" skal du selvfoelgelig aendre linjen med WinWaitActive. Du sikkert ogsaa bare slette den linje da programmet allerede venter 5 sekunder inden det sender brugernavn. Check ogsaa at cursoren allerede staar i feltet med brugernavn. Hvis ikke, skal du nok indsaette en eller flere tabs foer du sender brugernavn. Kan du give en link til den aktuelle side ?
Avatar billede mbd77 Nybegynder
06. november 2008 - 12:09 #9
Så - nu ruller det bare derudaf :-)

Jeg slettede den linie med WinWaitActive - og så kørte det.

Takker mange gange for hjælpen
Avatar billede inglenook Praktikant
06. november 2008 - 12:14 #10
:-)  Takker for points