Avatar billede mbpedersen Nybegynder
03. november 2008 - 12:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

recordsæt finder ingen poster ved dato-opslag

Det er gået hen og blevet november med det resultat, at mit dato-opslag ikke længere virker. Stiller jeg tiden tilbage til oktober, så virker opslaget igen – og dog:

Fra den 8. august, 9. september, 10. oktober, 11. november og 12. december til slut måneden, så virker opslaget igen. Der kommer ingen fejlmeddelelse men opslaget finder ingen poster.

rsthacKalender.Open "Select * From tblKalender Where tblKalender.Dato = #" & AktDato & "#"

Hvis ikke jeg var afhængig af, at kunne stille datoen (AktDato), så virker følgende opslag uden problemer:

rsthacKalender.Open "Select * From tblKalender Where (((tblKalender.Dato)=Date()))"

Så datoen der stemples ned i tabellen må være OK.

AktDato er lig: Date, Date +1 … Date + 4

Jeg kan godt få tingene til at fungere ved at konvertere datoen til en streng og stemple den ned i tabellen, men da jeg har andre funktioner, der ligeledes er afhængig af datoen, er jeg interesseret i at finde en løsning på ovenstående.
Avatar billede terry Ekspert
03. november 2008 - 12:30 #1
The problem is very likely how AktDato is formatted. Try using the U.S format mm/dd/yyyy

Select * From tblKalender Where tblKalender.Dato = #" & Format(AktDato, "MM/DD/YYYY" & "#"
Avatar billede terry Ekspert
03. november 2008 - 12:31 #2
and if that doesnt work then YYYY/MM/DD
Avatar billede terry Ekspert
03. november 2008 - 12:33 #3
and another idea is to convert the date to a long

Select * From tblKalender Where clng(tblKalender.Dato) = " & clng(AktDato)
Avatar billede mbpedersen Nybegynder
03. november 2008 - 13:00 #4
CLng gjorde udfaldet. Tak for hurtigt svar.
Avatar billede terry Ekspert
03. november 2008 - 13:32 #5
selv tak