Avatar billede r.hegaard Nybegynder
03. november 2008 - 07:26 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Sætte bredde på tekstfelt i formular

Jeg er ved at lave en formular i Word 2003 format. Når jeg indsætter et tekstfelt, så har det en fast bredde på ca. 1 cm. og det ser ikke særligt pænt ud.
Hvordan kan jeg gå ind og sætte en anden bredde på tekstfeltene?

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2008 - 08:23 #1
Højreklik på tekstfeltet.

Vælg "Egenskaber".

Angiv en ny størrelse af tekstfeltet ud for "Width".

  // Steeven
03. november 2008 - 09:18 #2
Jeg kender ikke andre metoder end at indsætte et antal mellemrum i feltet Standardtekst.

Primitivt - ja, men det virker.
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
03. november 2008 - 14:52 #3
Tak for svarene.

steeven> Jeg synes ikke lige, at jeg kan finde nogen "Width". Snakker vi stadig Word 2003 format her?

erikjuul> Ja, det lyder godt nok primitivt, men hvis ikke der er andre måder, så må jeg jo gøre det på den måde :-) Jeg prøver mig lige lidt frem med det.
03. november 2008 - 14:57 #4
Jeg tror 'steeven' forveksler tekstfelter og tekstbokse, samt at han henviser til en blanding af en dansk/engelsk version.
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
05. januar 2009 - 22:28 #5
erikjuul> Jeg har været igang med at teste lidt med dit løsningsforslag og jeg synes ikke rigtigt, at det er optimalt, fordi folk der skal bruge formularen ikke kan vide, at de skal markere og slette alle mellemrum.
Men lægger du ikke et svar, så skal du få lidt point for løsningen?
06. januar 2009 - 09:05 #6
De skal ikke slette nogle mellemrum.
Når der hoppes til feltet vil indholdet være markeret, og forsvinde når det første tegn indtastes.