Avatar billede b0b0 Nybegynder
31. oktober 2008 - 20:15 Der er 6 kommentarer

Xp og vista på 2 harddiske

HEJ! :)=

Jah, i har nok hørt spørgsmålet igen og igen, men jeg har ledt og ledt efter spørgsmålet: er det muligt at køre med 2 forskellige styresystemer på mine 2 harddiske ?
Jeg har MS Vista Home Premium på den ene og MS XP Pro på den anden.

1#Kan det lade sig gøre`?

2#Hvad hvis man vil køre Vista på den ene HD og XP Pro på den anden?

3#Hvordan skal jumperne sidde?

4#Har prøvet med hvor min Vista HD køre master  og min Xp HD køre slave fordi den sidder på samme ATA bånd som mit DISK-drev som køre master.. Den virker fint med at boot'e fra Vista Hd, men når jeg kommer til XP HD'en og er forbi det med bundkort visningen og venter 3-4 sek kommer der en blå skærm i 2  sek med en fejlvisning eller sådan noget. Lige efter det genstarter den og gør det samme :S

Nogle som lige vil hjælpe ?
31. oktober 2008 - 20:50 #1
Avatar billede Jensen DK Novice
01. november 2008 - 08:22 #2
Måske der er en fidus her. http://www.gratisupload.dk/download/17232/
Avatar billede b0b0 Nybegynder
01. november 2008 - 09:38 #3
Den som Karise Larry har posted er fin ....MEN!
Når jeg har lukket pc'en ned og starter igen kommer der om jeg vil starte XP eller vista. Jeg trykker op så den står på XP og trykker enter - der går 1 sek og den genstarter. Det samme sker der hvis jeg vælger at boot'e op fra XP HD...
SKAL jeg prøve at geninstallere XP på harddisken?`og vil det løse problemet?
01. november 2008 - 10:36 #4
... prøv... jeg kender ikke fidusen selv...
Avatar billede b0b0 Nybegynder
01. november 2008 - 11:42 #5
OKI - er der andre der ved det herinde?
Avatar billede b0b0 Nybegynder
02. november 2008 - 10:43 #6
Det virker nu efter jeg satte xp HD til master og formaterede Xp på den :)