Avatar billede pumpa Nybegynder
30. oktober 2008 - 13:44 Der er 4 kommentarer

Hjemmevideo tips

Hej folkens.

Jeg har fornyligt købt et sony handycam og er nu igang med at optage små videoer med fluebinning. Men jeg har nogle problemer med indstilling af kamara, skarpheden og lyset under optagelser tæt på.
Hvor kan jeg få hjælp til dette, jeg har kikket på goggle men jeg syntes ikke der er noget om mit problem.

på forhånd tak.
Brian
30. oktober 2008 - 19:48 #1
Tjek evt. www.davk.dk

Ang. lys; tage en arkitektlampe, og sæt noget bagepapir foran den, og peg den mod objektet, lige over kameraet, så skulle du få et rimelig blødt lys. Og flere lamper giver blødere lys.

Kameraet kan ikke stille fokus hvis det kommer for tæt på. Og husk at stille det på manuel fokus.
Og brug stativ.
Avatar billede pumpa Nybegynder
30. oktober 2008 - 23:52 #2
stativ har jeg brugt , men jeg syntes ikke jeg kan finde den regtige baggrund , så billedet bliver roligt og ikke laved skygger i baggrunden.
Avatar billede pumpa Nybegynder
31. oktober 2008 - 16:38 #3
H13 hvis du smider et svar , kan jeg smide ligt point til dig. Den side du linkede til var lige hvad jeg skulle bruge, Den er helt kanon.
31. oktober 2008 - 16:58 #4
Prøv med en sort baggrund (fx. bord med sort stof), og så to lamper, -én på hver side af kameraet (45 grader fra kameraet, så de ikke laver skygger), og evt. en, lige over objektet. Og så sørg for at baggrunden er så langt væk fra objektet (fluen) som muligt. Til sammen skulle du gerne minimere skygger.
Husk at stille manuel fokus og blænde.