Avatar billede karsten_larsen Praktikant
30. oktober 2008 - 09:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Registrering af lukning af browser

Kan man på nogen måde registerer, hvorvidt en bruger vælger at lukke sin browser i stedet for at bruge en log out funktion til et forum???

???:-) karsten_larsen
Avatar billede pidgeot Nybegynder
30. oktober 2008 - 10:25 #1
Nej*. Du kan godt lave en funktion der skal aktiveres når siden "unloades" - men du kan ikke få at vide hvad der har sat den funktion i gang, så det hjælper ikke.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. oktober 2008 - 10:29 #2
Og hvis man hiver netstikket ud, eller på anden måde får lukket ned ureglementeret, så *kan* du ikke få besked.

Med du kan huske hvornår brugeren sidst gjorde noget på serveren, og hvis der er gået mere end XX minutter, så er han nok "logget ud".
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
30. oktober 2008 - 10:33 #3
okay - tak for hjælpen, Vil I begge lave et svar?
:-) karsten_larsen
Avatar billede pidgeot Nybegynder
30. oktober 2008 - 10:35 #4
Værsgo.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. oktober 2008 - 10:36 #5
Nej tak.
Avatar billede jokkejensen Novice
30. oktober 2008 - 10:38 #6
Skal det være øjeblikkeligt, så bliver det nok svært - mener heller ikke javascript eventen onunload fungere i alle browsere.

Men kan session_end event i global.asax ikke benyttes? - sæt evt session timeout meget lavt, og asynkront med js request en tilfældig (tom) webform for at holde session i live.

vh.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. oktober 2008 - 03:19 #7
jokkejensen har helt ret - man skelner bare mellem:
  - session timer ud uden at der er klikket på logud
  - der er klikket på logud

Og forudsat at det ikke behøver at være hurtigt (hvilket der formentligt ikke
er grund til) så vil helt normalt session timeout og ingen JavaScript virke fint.
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
31. oktober 2008 - 09:32 #8
hmm - desværre så deler nogle af mine brugere den samme konto, ikke med min gode vilje. Det kan give problemer, hvis de ikke logger korrekt ud. Så løsningen er pt. at kontoen lukkes midlertidigt nogle timer, hvis en bruger ikke logger korrekt ud - men det vil være rart, at kunne registre hvis de bare lukker browser istedet for at trykke på logout knappen. erikjacobsen har jo ret at et strømsvigt kan der ikke tages højde for. Så det bedste er vel det som jokkejensen forslår lav session time og script for at holde den i live.
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
25. november 2008 - 10:07 #9
jokkejensen, vil du også lave et svar?
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
08. januar 2009 - 18:24 #10
lukker sp.