Avatar billede elveejay Nybegynder
28. oktober 2008 - 11:56 Der er 4 kommentarer

Undgåelse af tvungen reboot (Configration Manager)

Udrulninger med Configuration Manager giver detsværre en mulighed for at tvinge en reboot igennem, hvilket kan være fatalt hvis man fx er i møde, i en testfase eller lignende.

Hvordan undgår man dette?

Jeg har prøvet med Process Explorer (fedt program hvis folk ikke kender det!) at sige kill process tree når vinduet kommer op, men det er ikke nok.
Avatar billede sherlock Nybegynder
28. oktober 2008 - 11:58 #1
Prøv "shutdown /a" i et kommandovindue
Avatar billede elveejay Nybegynder
28. oktober 2008 - 12:16 #2
Tak for hurtigt svar.

Hm...det synes jeg, at jeg prøvede sidst uden held, men jeg vil prøve det igen da jeg er i tvivl. Men det finder jeg ud af i morgen hvor det er scheduleret til.

Det advarselsvindue der kommer op ligner dog ikke dét der hører til shutdown kommandoen. Men bestemt værd at prøve alligevel.
Evt. flere forslag er velkomne :-)
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2008 - 19:09 #3
Avatar billede elveejay Nybegynder
29. oktober 2008 - 09:07 #4
Ah, ja. Det er den alimindelige windows update. Den er nem nok at slippe af med via Process Explorer. Man siger bare kill process tree til den og dens parent svchost.exe.

Den anden som er et admin tool til at rulle ting ud med er mere ondskabsfuld. Jeg har fundet exe filen der gjorde det her, og også her prøvet kill process tree, men uden held.