Avatar billede marvinq Nybegynder
28. oktober 2008 - 09:39 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Include fra roden

Hej,

det kan godt være det er mig der er dum, men kan følgende virkelig ikke lade sig gøre??

<!--#include file="../top.asp" -->

Findes der eventuelt work-arounds til hvordan jeg kan fange en fil til include fra mappen før??

/MHQ
Avatar billede goose Nybegynder
28. oktober 2008 - 09:46 #1
Det burde du da kunne, men ellers kan du jo lave en include fra roden af med:

<!--#include virtual="/DIN-MAPPE/top.asp" -->

/Goose
Avatar billede marvinq Nybegynder
28. oktober 2008 - 09:48 #2
Njaaa...

Men det er fordi en kammerat har lavet den her latterlige træstruktur, så selve siderne er i undermapper, men de skal inkludere en fil fra roden. Ellers er jeg jo nødt til at smide top.asp i alle mapperne - og så dør ideen jo lidt.

Kan ikke få det ../ til at virke i include sætningen :-/

/MHQ
Avatar billede keysersoze Guru
28. oktober 2008 - 09:50 #3
der er forskel på include file som du bruger og include virtual som goose foreslår - så prøv det der bliver foreslået og du slipper for ../
Avatar billede marvinq Nybegynder
28. oktober 2008 - 09:51 #4
Aaaah...

Så jeg ikke... Hvad gør virtual anderledes?? Og hvordan f..... skal jeg så lave det der?? Forstår ikke rigtig hvordan jeg skal kunne gøre det fra roden af.

/MHQ
Avatar billede keysersoze Guru
28. oktober 2008 - 09:53 #5
http://activedeveloper.dk/articles/category/9/

<!--#include virtual="/dinfil.asp" -->
Avatar billede marvinq Nybegynder
28. oktober 2008 - 10:13 #6
jamen det er jo perfekt !!

Skal vi have en split-deling. For løsning og forklaring.

Takker

/MHQ
Avatar billede keysersoze Guru
28. oktober 2008 - 10:55 #7
svar :)
Avatar billede goose Nybegynder
28. oktober 2008 - 12:58 #8
svar