Avatar billede xexon Nybegynder
27. oktober 2008 - 11:29 Der er 1 løsning

Oprettelse af Alias vha. Exchange 2007 Web Services

Hejsa,
Jeg leder efter nogle der har erfaringer inden for programmering til en Exchange 2007 Web Service i C#. Umiddelbart skal jeg kunne oprette et alias for en eksisterende mailkonto, men synes ikke dette fremgår af det API der er tilrådighed fra MS.

Derfor vil jeg høre om der er nogen der har forsøgt sig ud i dette, og hvis tilgang vha. web services ikke er muligt så måske andre fremgangsmåder hvorpå dette kan løses.

Generelt har jeg én statisk mail adresse og hvergang en bruger opretter et nyt projekt på intranettet, skal der oprettes et nyt alias med et projekt id, fx projekt5199@xxxxxxxx.dk, så alt mail bliver samlet et sted. Herefter vil jeg tilgå dette vha. webservicen og hente mailsne ud, dette virker ikke som nogen større udfordring. Men er som sagt i tvivl om hvordan man kan oprette aliases.
Avatar billede xexon Nybegynder
10. november 2008 - 10:45 #1
.