Avatar billede boris Mester
25. oktober 2008 - 13:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Serveren vil ikke gengive de danske karakterer

Jeg sidder med en blanding af HTML, CSS og ASP (på en Linuxserver), som er begyndt vise danske tegn forkert på ASP-sider. Det hjælper ikke, at jeg flere steder skriver response.Charset="ISO-8859-1". Jeg arbejder på et webhotel, som sædvanligvis fungerer udmærket. Hvordan styrer man det nemmest, så det virker sikkert?
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
25. oktober 2008 - 14:04 #1
prøv at sætte dette i toppen

<% Response.CacheControl = "no-cache" %>
<% Response.AddHeader "Pragma", "no-cache" %>
<% Response.Expires = -1 %>
<%Response.charset="iso-8859-1"%>
<%response.buffer=true%>
Avatar billede loukas Mester
26. oktober 2008 - 10:04 #2
<% Session.LCID = 1030 %>
<%Response.charset="iso-8859-1"%>

Så får du de danske datoformater med.

CacheControl og Headeren Pragma har ingen indflydelse på danske æ,ø og å
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
07. november 2008 - 13:49 #3
har du fået løst dit problem ????
Avatar billede boris Mester
07. november 2008 - 14:51 #4
Desværre nej, men jeg vil gerne give points til dem, der har prøvet at hjælpe og lægger et svar.
Jeg kan ikke få det til at makke ret, men i det mindste virker ASP nu som det skal og på HTML-delen af siderne har jeg "snydt" og brugt HTML-koder.
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
07. november 2008 - 15:02 #5
prøv at se http://www.eksperten.dk/spm/851813 - det kunne være der er noget der der kan afhjælpe dit problem. og så får du lige et svar ;-))
Avatar billede boris Mester
09. november 2008 - 08:16 #6
Tak, det ser interessant ud