Avatar billede johnhalse Nybegynder
24. oktober 2008 - 23:09 Der er 5 kommentarer

HP-colorlaserprinter-problemer efter køb af pc med vista 32

Efter at have anskaffet mig en bærbar dell computer m/ vista 32 - kan jeg ikke få min HP Color laserprinter 2550 PCL 6, til at fungere. Jeg har hentet HP-universal driverprinter - men jeg kan ikke få det til at fungere. Der er simpelthen ingen forbindelse eller automatisk registrering når jeg sætter USB stik fra printer ind. Og går jeg ind og klikker på egenskaber på den installerede HP-printerdriver,så ses ingen USB-port.
Først fik jeg et link fra HP til en DOT4 port, men det hjalp lige fedt. Så fik jeg fra HP at vide det, det var fordi der var for lang USB-ledning på. Efter at have skiftet til en kortere skete der stadig ikke noget.
HP-support siger så nu det er et vista-problem - at det er noget med manglende chip-set ???g microsoft siger at det er et HP -problem.
Altså det kommer jeg ingen vegne med.
Er der nogen der har en god løsning.
Jeg skal sige, at jeg er rigtig "blank" på området så en forklaring skal være til at forstå for "menigmand".
På forhånd tak
Avatar billede fromsej Praktikant
25. oktober 2008 - 08:48 #1
Er det denne driver du har hentet?
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=2093&lc=en&dlc=en&cc=us&product=388395

MS siger det er HP´s skyld, HP siger det er MS, spørger du Pia er det islam, spørger du en astrolog er det fordi stjernerne står forkert, de to sidste er lige så værdifulde som de to første.
Avatar billede johnhalse Nybegynder
25. oktober 2008 - 09:18 #2
jep - det er den jeg har hentet
Avatar billede fromsej Praktikant
25. oktober 2008 - 09:41 #3
Er der andet der virker i dine USB porte?
Så vidt jeg husker skal man køre installationsfilen uden tilsluttet printer, den skal først sættes til når programmet beder om det.
Avatar billede Claus Wøbbe Juniormester
25. oktober 2008 - 10:37 #4
Jeg havde nøjagtig samme problem og fandt løsningen her: http://forums.microsoft.com/technet/showpost.aspx?postid=1594463&siteid=17&sb=0&d=1&at=7&ft=11&tf=0&pageid=1

Det er et Vista-problem med USB.
Avatar billede johnhalse Nybegynder
25. oktober 2008 - 22:49 #5
Til fromsej.
Andre USB enheder virker perfekt- Jeg har bla. installeret en dell-printer -også med USB-stik og den kører perfekt.
Til Wobbe: Tak for dit link - desværre får jeg slet ikke de valgmuligheder frem som der refereres til på linket... men vil selvfølgelig kigge på det igen