Avatar billede wuptii Nybegynder
24. oktober 2008 - 19:29 Der er 8 kommentarer

Form to mail

Goddag, jeg vil gerne have en form på min hjemme side hvor folk kan skrive deres email og så trykke send og jeg modtager deres email på min email, men det skal være uden de behøver bruge deres eget email program.
Avatar billede kalp Novice
24. oktober 2008 - 19:39 #1
tjah.. det er nemt nok hvis dit webhotel understøtter ASP, PHP eller noget andet scripting sprog..
Avatar billede w13 Novice
24. oktober 2008 - 20:20 #2
Ellers skal du undersøge, om dit webhotel ikke tilbyder et såkaldt formmail-script.
Avatar billede wuptii Nybegynder
25. oktober 2008 - 06:44 #3
Jeg har webhotel på one.com
Avatar billede zips Juniormester
25. oktober 2008 - 06:58 #4
Som w13 skriver, burde du kikke på dit webhotel og søge lidt, så ville du finde dette http://www.one.com/da/support/faq/hvordan-opsaetter-jeg-formmail :)

Det er kun en start, men nu har du noget at gå ud fra.
Avatar billede wuptii Nybegynder
25. oktober 2008 - 07:33 #5
Har set det link, men mit problem er jeg ingen ide om har hvordan jeg skal bygge videre på det :s
Avatar billede roenving Novice
25. oktober 2008 - 10:33 #6
Den skal du overhovedet ikke bygge videre på, den skal bare bruges, som den er !-)

-- du skal selvfølgelig indsætte nogle tekst-felter, der kan skrives i og ændre værdierne i de felter, der indeholder dit-domæne og din email-adresse ...

F.eks.

<form method="post" action="http://www.wuptii.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
  <input type="hidden" name="recipient" value="wuptii@e-mailadresse.dk">
  <input type="hidden" name="subject" value="Mail fra hjemmesiden">
  <input type="hidden" name="redirect" value="http://www.wuptii.dk/svar-side.html">
  <input type="text" name="Emne"><br>
  <textarea cols="50" rows="5" name="besked"></textarea><br>
  <input type="submit" value="Send besked">
</form>
Avatar billede w13 Novice
25. oktober 2008 - 12:28 #7
Ja, så klarer den resten for dig.
Avatar billede roenving Novice
25. oktober 2008 - 12:37 #8
-- og måske nogle sigende ledetekst:

...
  Emne: <input type="text" name="Emne"><br>
  Besked:<br>
  <textarea cols="50" rows="5" name="besked"></textarea><br>
...