Avatar billede pumpa Nybegynder
22. oktober 2008 - 21:16 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Mpeg2 til avi

Hej folkens.
Jeg har et sony handycam der optager i mpeg2format. MEn jeg kan ikke få wndows movie maker til at læse mpeg2. Så jeg har brugt windows movie encoder til at lave .avi men kvaliten er dårlig. Det er som om filmen laver skyger og er grumset. hvad kan jeg gøre. skal jeg bruge et andet codec eller et nyt program til convertering med. Jeg vil sætte pris på lidt hjælp, da jeg er kørt fast.
Avatar billede palle_pirat Nybegynder
23. oktober 2008 - 03:23 #1
Jeg har dette program og jeg synes at det fungerer til mine opgaver: http://www.videohelp.com/tools/WinAVI_Video_Converter
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2008 - 17:29 #2
et andet codecs hvad mener du.

i win xp brugte jeg det her

http://www.free-codecs.com/download/ace_mega_codecs_pack.htm

i vista bruger jeg det

http://vistaguide.dk/?VistaCodecPackage4.7.2/Drivers/Programmer/201

i begge 2 åbner de "ravl og krat" som man siger i windows media player
Avatar billede pumpa Nybegynder
23. oktober 2008 - 17:30 #3
Hej Palle.
Bruger du også mpeg2 format og Er kvaliteten i top efter konvertering. ? før brugte jeg windows movie encoder men selv om jeg har prøvet forskellige fil tyber , er det ikke blevet godt.
Avatar billede pumpa Nybegynder
23. oktober 2008 - 17:32 #4
Treatmenice.

Jeg er ikke vild med codec pakker, da det har koste mig 2 formattinger af harddisken.
Avatar billede Claus Wøbbe Juniormester
23. oktober 2008 - 17:49 #5
http://www.formatoz.com/). Det virker for mig.Du kan evt. prøve FormatFactory (
Avatar billede Claus Wøbbe Juniormester
23. oktober 2008 - 17:50 #6
Hov, undskyld, jeg ville have startet med "Du kan ervt. prøve med FormatFactory (
Avatar billede pumpa Nybegynder
23. oktober 2008 - 17:57 #7
nogen der ved om wistas movie maker kan håndtere mpeg2 format
Avatar billede pumpa Nybegynder
23. oktober 2008 - 18:28 #8
hov. Jeg mener vista .smiler
Avatar billede palle_pirat Nybegynder
24. oktober 2008 - 03:21 #9
Jeg kan ikke huske om jeg har prøvet at konvertere mpeg2 formatet, men jeg ved at programmet kan gøre det. Alle de forskellige filtyper som jeg har prøvet at konvertere har været gode, så jeg tror ikke at der bliver problemer med mpeg2 (Men kan ikke garantere det)
Hvad jeg lige kunne læse mig frem til, så fås mpeg2 med flere forskellige codec's som Movie Maker ikke understøtter, så det nemmeste (tror jeg) er at konvertere filen til et andet brugbart format.
24. oktober 2008 - 06:23 #10
Ellers prøv med "super video converter"
http://www.erightsoft.com/SUPER.html
bemærk at inde på deres side ligger en reklame for "prism video converter"
og det er ikke den du skal hente, inde på siden scroll helt til bunds på siden,
og klik på "Start Downloading SUPER ©"  så åbner en ny side, et ganske lille stykke nede i teksten står "download and use"  klik så på det,
så åbner igen en ny side, aller nederst på denne side klikker du på,
"Download SUPER ©  setup file"
Avatar billede pumpa Nybegynder
24. oktober 2008 - 16:58 #11
Jeg har nu fået konvertertet mine mpeg2 filer i et program som fulde med sony billede/video håndterings program. men nu vil windows media player ikke vise filmen 100% regtigt. Nero og vlrplyer og sony egen player viser filen regtigt men wmp laver skyger og hurtige bevægelser bliver uskarpe. i følge gspot har jeg alle codec og det skulle virke fint. hvad sker der for lortet. Jeg behøver ikke media player til afspilling , men jeg vil gerne kunne redigere film i windows movie maker og den viser heller ikke filmen 100% ordnligt.
Avatar billede pumpa Nybegynder
28. oktober 2008 - 23:23 #12
tak for de fine svar , men jeg fandt selv løsningen i programmet Super.

Lukker
29. oktober 2008 - 19:15 #13
... som jeg skrev om ved [24/10-2008 06:23:23] ...