Avatar billede daniel-123 Nybegynder
20. oktober 2008 - 20:35 Der er 7 kommentarer

Kryptering og Formatering på eksternharddisk

Jeg vil gerne kryptere noget på min eksterneharddisk. Jeg bruger Truecrypt, men da jeg var igang med at lave en container sagde den at jeg ikke kunne lave en der var større end 4 gb fordi det var Fat32 format..

Kan jeg lave dem om til NFTS format uden at slette alt det jeg har?
20. oktober 2008 - 20:41 #1
FAT32 -> NTFS
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;314097

Så -> JA ... Men ikke den anden vej...
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
20. oktober 2008 - 20:41 #2
nej he
Avatar billede daniel-123 Nybegynder
20. oktober 2008 - 20:47 #3
Sker der nogen ændringer man kan mærke hvis jeg gør det? Og kan jeg ikke bare finde den og højreklikke og tryk formater?
20. oktober 2008 - 21:08 #4
"...Og kan jeg ikke bare finde den og højreklikke og tryk formater?..." - selvfølgelig det er jo også let: men så ryger det hele på disken...
Avatar billede daniel-123 Nybegynder
20. oktober 2008 - 21:12 #5
Okay, det lyder ikke så godt :b Hvad hvis jeg flytter alt fra den over på min computer, så er det vil ikke noget problem?

er der noget dårligere ved NTFS frem for Fat32?
20. oktober 2008 - 21:25 #6
Det er derfor du bare gør som beskrevet ved http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;314097 - der slettes ikke noget mht filer mm. ... jeg har gennemført dette flere gange flere steder... OK ...

NTFS ka' som standard ikke læses af ren DOS (Wintendo98 famillien mm.)
28. oktober 2008 - 16:09 #7
???