Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2008 - 20:34 Der er 27 kommentarer

Tvunget linieskift bliver dobbelt

Pludselig begynder <Enter> at give en dobbelt - eller i hvert fald større - linieafstand.
Og hængende indryk kan jeg ikke længere lave.
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2008 - 20:52 #1
Word 2007 formoder jeg?

Standardinstillingen er, at der tilføjes ekstra afstand før og efter et tekstafsnit. Og ved at trykke enter, afslutter du netop et tekstafsnit.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
19. oktober 2008 - 20:55 #2
prøv shift+ENTER?
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2008 - 20:56 #3
Du har måske kommet til at trykke på en knap et sted, der hedder noget med "gendan standardinstillinger" eller noget lignende.

Det kan fjernes ved, at du åbner "Afsnit"-dialogboksen (klik på det lille symbol i bunden af Afsnit-feltet i bjælken for oven).
Sæt afstand før og efter til 0, og klik på "Standard..."

  // Steeven
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2008 - 20:57 #4
Hvad er et hængende indryk?
Avatar billede jkrons Professor
19. oktober 2008 - 21:03 #5
steeven-> 1. linie i hvert afsnit indrykkes ikke, øvrige linier gør.
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2008 - 21:54 #6
Glemet at det er Word 2003
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2008 - 21:57 #7
OK.

Hængende indryk er ikke standard, men kan ligeledes slås til som ovenfor.
I dialogboksen "Afsnit" klikker du på "Speciel:"-rulleboksen, og vælger hængende. Derefter kan du så bestemme, hvor stort indrykket skal være i boksen ved siden af.

Klik på "Standard..." når du er færdig og bekræft, at du ønsker de nye indstillinger som standardindstillinger.

  // Steeven
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2008 - 21:59 #8
I Word 2003 er der vist nok et menupunkt, der hedder "Afsnit", hvori du kan åbne for indstillings-dialogboksen.
Du skal i hvert fald finde denne dialogboks, og så burde der ikke være meget forskel, efter hvad jeg husker.

  // Steeven
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2008 - 22:00 #9
steeven: Det hjalp, tak for det.
Det hedder måske ikke hængende indryk, men:
Jeg tabulerer, og første linie rykker ind. Hvis jeg skriver ud over første linie, vil de følgende linier rykke ud til venstre margin. Jeg vil have, at de flugter med første linie. Det plejer jeg at kunne gøre ved at flytte på de små dimser øverst, men nu rykker hele skidtet ind, når jeg prøver det.
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2008 - 22:04 #10
I gamle dage - før Bill Gate kom til - gjorde man det meget enkelt i verdens hidtidig bedste tekstbehandlingsprogram, Word Peerfect 4.0 - man tastede shift-F4, og det var det
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2008 - 22:08 #11
Der er tre slags "små dimser" øverst i linealen i venstre side:

- Én der er spids og peger nedad. Denne bestemmer den første linjes indrykning.
- Én der er spids og peger opad. Denne bestemmer resten af tekstens indrykning.
- Én der er firkantet. Rykker du denne, svarer det til at rykke de to andre samtidig.

Det er altså den, der peger opad, du skal rykke hen til den, der peger nedad. Så flugter den første linje med resten af teksten.
Jeg håber du forstår...

  // Steeven
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2008 - 22:10 #12
Men skal du på denne måde indrykke hele teksten, svarer det jo til at rykke hele margenen.

Du rykker margenen ved at klikke på margenens kant i linealen (margenen er det farvede område - i hvert fald i Word 2007). Og så trækker du den ind på siden, til det passer.
Hvis det kun drejer sig om ét bestemt afsnit og ikke hele dokumentet, trækker du bare den lille firkant ind på siden.

  // Steeven
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2008 - 22:13 #13
Men jeg starter med bare at sætte en tab, og så plejer jeg at kunne rykke den firkantede hen til tab'en, og så virker det.
Men nu rykker det hele
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2008 - 22:38 #14
Er du sikker? Du trak i firkanten og ikke i den spidse, der peger opad?

Denne indstilling, du har haft før, er en indstilling jeg i hvert fald ikke kender til. Men måske virker det anderledes i Word 2003...

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig videre på det punkt.

  // Steeven
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2010 - 20:20 #15
Kan vi få lukket dette spørgsmål...
Avatar billede ngr Praktikant
03. juli 2010 - 22:52 #16
Det ville jeg gerne, men der er ingen steder, hvor jeg kan godkende dit svar
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2010 - 00:13 #17
Hej igen ngr.
Du skal afkrydse en lille boks ud for det pågældende svar-indlæg for at acceptere svaret.
Avatar billede ngr Praktikant
04. juli 2010 - 00:42 #18
Jeg siger jo, at der er ingen
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2010 - 00:50 #19
Se på denne kommentar. Den er lagt som svar.
I bjælken over denne tekst, som er gul i højre side, står der "svar". Lige under denne bjælke står der en mindre tekst "Acceptér svar" samt en afkrydsningsboks.
Ser du ikke denne? Det kan jeg virkelig ikke forstå.
Avatar billede ngr Praktikant
04. juli 2010 - 01:17 #20
NEJ der gør ikke
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2010 - 11:17 #21
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1

Jeg kan ikke hjælpe mere. Så må der søges hjælp andetsteds.
Avatar billede ngr Praktikant
20. december 2010 - 00:16 #22
vv
Avatar billede ngr Praktikant
20. december 2010 - 00:17 #23
kjhhkhkhk
Avatar billede ngr Praktikant
30. januar 2011 - 01:30 #24
Ved ikke hvorfor, men jeg kan ikke give points
Avatar billede ngr Praktikant
05. juli 2011 - 03:12 #25
adadadad
Avatar billede ngr Praktikant
13. juni 2012 - 23:12 #26
xx
Avatar billede ngr Praktikant
13. juni 2012 - 23:13 #27
xx