Avatar billede kim_engrob Nybegynder
18. oktober 2008 - 16:32 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Vista installationen virker ikke?

Hej Eksperter.
Jeg er ved at samle en ny pc til min nabo.
Det er stort set samme opsætning som min egen, men denne gang kan jeg ikke få windows installationen til at virke!!

Jeg booter fra dvd´en, men derefter går det galt. når den har indlæst installtionsfiler genstarter den enten, eller også kommer der bare en blålig skærm med en stribe på midten, og så sker der ikke mere. Jeg har prøvet at lade den stå hele natten, men der var stadig et timeglas.
Jeg håber i kan komme med nogle ideer. På forhånd tak.

Venlig hilsen Kim Engrob

Kabinet:
Antec New Solution NSK3480-EC

Hardware:
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Samsung Super-WriteMaster SH-S202J
Linksys Wireless-G PCI Card WMP54G
Corsair XMS2 2 x 2 GB
Samsung SpinPoint F1 HD753LJ 750 GB
Athlon X2 4850e 1 MB
Styresystem:
Microsoft Windows Vista Home Premium (Dansk)
Avatar billede rebecca Novice
18. oktober 2008 - 17:01 #1
Har du resat bios til default ?
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2008 - 17:02 #2
det er måske ram kreds eller flere der er defekte

lav sådan en cd og boot op på den og test en kreds ad gangen

http://www.ultimatebootcd.com/

m.v.h
Avatar billede kim_engrob Nybegynder
18. oktober 2008 - 18:01 #3
Jeg roder sjældent i bios, kan du være mere specifik rebecca?
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2008 - 18:23 #4
man kan komme ud for at der går ged i den eller man får rodet så meget så pc ikke vil starte op og her er det bios vi skriver om. så kan man gå ind igen og resette den til fabriksindstillingerne.

det er det han mener.
Avatar billede rebecca Novice
18. oktober 2008 - 18:55 #5
Ved opstart af pc tryk da enten F1 eller Delete står i manualen til bundkortet, det er normalt ved nye bundkort at man resetter bios til default inden opstart
Avatar billede corleonedk Nybegynder
18. oktober 2008 - 20:21 #6
Kunne måske være en bios opdatering der skal til,især hvis vi snakker om Vista 64bit.Så laver den nemlig også sådanne numre som du beskriver.
Avatar billede kim_engrob Nybegynder
19. oktober 2008 - 08:34 #7
Hej Corleonedk.
Det er 32Bit.
Nu prøver jeg lige bootcd´en og en gang reset. Men det kan da godt være det bliver nødvendigt at flashe Bios(men så får jeg jo også lært det :-) )
Jeg vender tilbage!
Tak for de forskellige svar
Avatar billede rebecca Novice
19. oktober 2008 - 10:22 #8
Ellers prøv aat tage den ene stang ram ud af pc'en og prøv så at installere måske det hjælper :o)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
19. oktober 2008 - 12:47 #9
Der har også være tilfælde af at vista ikke kan lide at have alle 4GB Ram i under installation som rebecca nævner,så den vej er bestemt også værd at prøve..Vista kan godt køre med de 4 Gb,men da 32 bit ikke kan udnytte alle 4 kan det give fejl under en installation.
Avatar billede kim_engrob Nybegynder
21. oktober 2008 - 19:25 #10
Hej igen
Så har jeg opdateret Bios - Det hjalp ikke :-(

Jeg har prøvet et par af testene på boot cdén, men jeg ved ikke helt hvorfor nogle test der fortæller mig hvad??

Da jeg kørte memtest-86 v3.3 sagde den efter 21/2 time:"pass complete, no errors, press esc to exit".

Da jeg kørte memtest86+ v1.70 blev den ved med at køre, efter 18 timer og 28 minutter slukkede jeg den.

Jeg har et skærmbillede inden jeg slukkede for begge test, hvis der er nogen der vil hjælpe mig med at tyde det?

er der nogen der har andre ideer til mig?
Avatar billede rebecca Novice
21. oktober 2008 - 19:34 #11
Har du resat bios samt prøvet at fjerne en stang ram ? er der ingen fejlmeddelse på den blå skærm ?
Avatar billede kim_engrob Nybegynder
21. oktober 2008 - 22:23 #12
Jeg har prøvet med en stang ram, det virker heller ikke. Jeg har dog kun prøver i den første slot, men det skulle vel ikke have nogen betydning?

Når jeg kører Windows Memory Diagnostic melder den fejl fordi jeg har 4gb ram, men derudover kører den fint.

Bios er resat til optimale settings og den er opdateret! Jeg tror efterhånden at det er bundkortet, men jeg er overhovedet ikke sikker.
Avatar billede rebecca Novice
21. oktober 2008 - 22:41 #13
Og du har selvfølgelig tjekket at alle kabler sidder som de skal. :o)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
22. oktober 2008 - 14:07 #14
Prøv en gang med en anden Ram blok.Hvis det ikke virker så gå i bios og vælg Load Default settings,bare for at sikre der ikke er et eller andet fnider der driller.Husk at gå ind igen og sætte dvd til første boot..

Kan du stadig ikke så prøv med en anden Vista dvd,for at udelukke fejl på den du bruger hvis du har mulighed for det altså.

Det undre mig den ikke kommer med en fejlmelding for så kan det være hvad som helst.Dvd skiven/dvd drevet/ram/eller hardisken.
Avatar billede kim_engrob Nybegynder
22. oktober 2008 - 14:34 #15
Hej Igen.
Nå så er jeg blevet lidt klogere!
memtest86+ virkede fint, den haved bare kørt 6 passes.
Jeg prøver med ubuntu og en anden vista skive i aften. i hører fra mig :-)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
22. oktober 2008 - 15:52 #16
ok vi venter :)
Avatar billede kim_engrob Nybegynder
06. november 2008 - 19:46 #17
Nå, så fik jeg endelig taget mig sammen til at sende en RMA på mit bundkort, så må vi se om de kan finde nogen fejl :-)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
07. november 2008 - 20:41 #18
Okay Kim vi krydser fingre.
Avatar billede kim_engrob Nybegynder
15. november 2008 - 13:07 #19
Hvordan hulen uddeler jeg pointene?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
15. november 2008 - 16:23 #20
Siden vi ikke løste det,ligger du bare selv et svar og acceptere.
http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar

Håber de får det fikset,vil tro det er memory controlleren.
Avatar billede kim_engrob Nybegynder
02. oktober 2010 - 12:25 #21
Sådan?