Avatar billede jebo Novice
17. oktober 2008 - 22:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal man stille op med Fullrate?

Jeg blev kunde ved Fullrate den 6.10.2008 ved skift fra TDC. Jeg blev inspireret af den massive reklame for deres produkt, men ak. Virkeligheden levede ikke op til teorien. Jeg har på intet tidspunkt i løbet af de seneste 14 dage oplevet, at internet og telefon har fungeret. Jeg har talt i mobiltelefon med Fullrate's teknikere hver eneste hverdag de sidste 14 dage og får hver dag en ny forklaring på, hvad der er galt. Først er det for høj downloadhastighed, så er den stadig for høj, så er der støj på linien, så endnu lavere download, så er der for høj uploadhastighed........ja mulighederne for årsager til fejl er åbenbart uendelig.
Mon der er nogen af jer, har har et kvalificeret bud på, hvad der kan være galt ? Jeg havde bredbånd ved TDC med en speedstream-router, der nu kører perfekt på Fullrate-forbindelsen og ikke har udfald. Med den router kunne jeg køre med download over 15 mbit/sek, men ved Fullrate's udstyr kan jeg end ikke køre med 8 mbit/768 kbit uden udfald. Fullrate's router er en Xyxel 2602R. Der er 2.500 meters kobberledning fra telefoncentral til boligen. Det er en TDC-central.
Jeg er snart moden til at erkende, at det måske KUN er tdc, der kan levere brugbar internet til min bolig - og så samtidig erkende, at IP-telefoni er uden for rækkevidde. Men det er meget ærgerligt, hvis det ender her.
Fullrate bliver ved med at påstå, at deres udstyr fungerer perfekt, men hvordan kan man forstå det, når der konstant er udfald ?
Ser frem til at høre fra nogle af jer kloge hoveder.....
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. oktober 2008 - 23:02 #1
De leverer jo forskelligt udstyr, og forskelligt udstyr reagerer forskelligt, i særdeleshed når der er støj på linien. Måske TDC faktisk giver dig bedre/dyrere hardware end Fullrate - jeg har absolut ingen konkret erfaring med de 2 selskaber.
Avatar billede Jensen DK Novice
18. oktober 2008 - 07:48 #2
Jeg har Fullrate med ip telefoni siden dec. 2007 og har ingen problemer det virker perfekt, du må have lavet en forkert tilslutning, der er også telefoner som ikke virker med ip telefoni det kan du læse på deres hjemmeside.
Du ved vel godt at du skal ændre dit telefon anlæg/ledninger i huset/lejligheden før det virker,  med din nedsatte hastighed tyder det på at der er noget galt hos dig.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2008 - 08:24 #3
Var ude for at en telefon var sat til på det gamle telefonnet, som så var tilsluttet hvor ledningen kom ind i lejligheden, med direkte forbindelse til routeren, med det resultat at hastigheden på nettet blev halvveret.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2008 - 08:26 #4
Glemte at skrive at da telefonen blev taget fra og routeren blev reeset 0 stillet, så kørte det på fuld fart.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2008 - 08:31 #5
jeg havde før webspeed der virkede perfekt men var hammer dyrt.

jeg har nu fullrate 20 mb der virker perfekt. du ved at "routeren fra fullrate "skal " sidde på første ingående linie og det vil sige ikke på en udvidelse.
så kig lidt på deres side fordi jeg har opdateret min router fra dem.

http://www.fullrate.dk/support/teknisk/downloads/firmware/

skulle jeg klage var det tdc der skulle have lussinger. den historie får i her.

jeg bor 1600 meter fra frederiksberg centralen og kan kun få 8.6 mb af 20 mb
det er da godt det ikke er 3 km jeg bor.

jeg har emailet med Helge Sander om det fordi det er noget svineri at betale for 20 og få 8.6mb. hvorfor nu til ham jo fordi du kan ikke komme igennem til dem der bestemmer fra tdc - de er skide lige glade med henvendelser
det gjorde jeg i håbet om at han fik løftet øjnene for problemet og det kom en del bag på ham fordi jeg lavede en snyde henvendelse ril et svansk firma der også lovede guld og grønne skove men skrev det direkte i mailen - manglende kobber.

har lige cahttet med en sune fra dem - han ville sælge mig en forbindelse 20 mb -
de aner ikke hvad der foregår.

skriver man til ledelsen hos tdc er svaret og hold nu godt fast - han svarede der er ikke leveringspligt. gad vide hvad han har bællet.

morsøvej brønshøj - i begge ender ligger hybridkablet men de vil ikke føre det igennem. hele gaden har parabol.
tdc har retten til kobberet i danmark --tag den ret fra dem
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2008 - 08:35 #6
"ril et svansk " "cahttet"

til et svensk    chattet

satans tastattur
Avatar billede jebo Novice
27. oktober 2008 - 23:01 #7
Fullrate har erkendt, at de havde sat routeren op til - konstant - at søge efter en højere hastighed end den aftalte. Hver gang routeren fandt en højere hastighed, blev den genstartet. Imidlertid kunne routeren ikke fastholde den højere hastighed umiddelbart derefter, og så genstartede den igen.
Fullrate har øjensynligt fået styr på det, så routeren blot fastholder den aftalte hastighed på 8/1 uden at søge efter højere hastighed. Der er nu stabil forbindelse uden udfald og uden genstart af routeren.