Avatar billede johnbr Seniormester
16. oktober 2008 - 21:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på trådløs

Hej
Jeg har lige været igennem en eller anden Microsoft opdatering og nu kan jeg ikke mere komme på min trådløse opkobling. Hvad kan der være galt??
Den fanger fint den trådløse router og melder også alt klar, men browser og Outlook kan ikke finde serveren trådløst.
Når jeg forbinder med kabel kører det fint.

Hvad er der galt??
Avatar billede gunfar Nybegynder
16. oktober 2008 - 23:29 #1
har du prøvet din internet udbyder
Avatar billede gunfar Nybegynder
16. oktober 2008 - 23:31 #2
er alle ledninger på din trådløs router tilsluttet,, og dermed rigtig i stikket
Avatar billede johnbr Seniormester
17. oktober 2008 - 00:12 #3
jeg har faktisk 2 internetudbydere TDC og Cybercity, og de virker begge to via kabel uden problemer på forskellige computere, og min laptop siger også, at den fint kan finde den trådløse og når jeg trykker på reparer, så kører den fint proceduren, men alligevel kan jeg ikke komme igennem på browseren eller outlook mail. Begge dele kører fint med et netværkskabel i computeren.
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. oktober 2008 - 01:33 #4
Genstart routeren ved at fjerne strømmen i 10 - 15 sekunder. Det hjælper af og til :-)
Avatar billede johnbr Seniormester
17. oktober 2008 - 12:45 #5
Hej dragonknight
Det har jeg faktisk også prøvet et par gange,og jeg har også skiftet internet udbyder på den trådløse router, men det hjælper heller ikke.
Jeg tror ikke, at det er det trådløse netværk, som det er galt med. PC'eren kan også sagtens finde det trådløse netværk og melder heller ikke om problemer. Men min software vil ikke kommunikere med det. Hverken Microsoft Explorer, Mozilla, eller Outlook.
Som jeg skrev i mit første indlæg, så var der en stor Microsoft opdatering igår, som jeg ikke kunne slippe for.  Den var igang, da jeg genstartede computeren og siden da, har der været problemer
Avatar billede jebo Novice
17. oktober 2008 - 22:39 #6
Har du prøvet at afinstallere den microsoft-opdatering, der blev installeret og som medførte problemet? Der blev sandsynligvis lavet et gendannelsespunkt i forbindelse med opdateringen. Alternativt bør du kunne finde opdateringen under start/indstilling/kontrolpanel/tilføj-fjern programmer/vis opdateringer/. Find opdateringen og vælg af-installér. Genstart pc'en og du bør være i stand til at få systemet til at fungere igen.
Har du en trådløs router efter din udbyders router ? Hvis ja, kan det være, at både din udbyders router og din trådløse router genererer ip-adresser. Det kan medføre konflikt, så du ikke kan få det til at fungere.
Avatar billede johnbr Seniormester
18. oktober 2008 - 10:28 #7
Hej igen
Min søns Apple virkede pludselig heller ikke på den trådløse, så nu har jeg skiftet den trådløse router ud, og nu virker det hele igen
Avatar billede jebo Novice
27. oktober 2008 - 23:12 #8
Hvis du mener, at problemet nu er løst, bør du sørge for at lave et svar, som du så selv kan acceptere. Dermed ophører din tråd med at stå som ikke-besvaret.
Avatar billede johnbr Seniormester
22. marts 2009 - 21:53 #9
det kører igen