Avatar billede freddiebaby Nybegynder
15. oktober 2008 - 17:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke oprette forbindelse til internettet på bærbar

Hej

Har lige formateret min bærbar IBM Thinkpad x41, stort set alt virker - på nær INTERNETTET.

Har forsøgt at finde en passende driver på Thinkpads egen SUPPORT-side, dog uden held.
Ligeledes har jeg forsøgt at benytte programmet 'Belarc' til at finde ud af hvilket netkort jeg har - så jeg kan finde den rigtige driver, også uden held.

Har INGEN cd'er - kun Windows XP Professinal (SP 2)som jeg brugte til formatering.

Har også forsøgt at sætte et internet-stik i - fandme også uden held.

HJÆÆÆÆÆLP
200-point til den som redder min efterårsferie :D
Avatar billede ThomasK Nybegynder
15. oktober 2008 - 18:06 #1
Hvis du går i Start -> Kør -> Skriv: ncpa.cpl

Også tjekker du først om der er en LAN-forbindelse der.

Ellers kan jeg anbefale et program der ligger på www.drivershq.com

Det er dog ikke helt gratis. Men mener kun jeg gav 75 kr så det er jo ikke alverden.
Avatar billede freddiebaby Nybegynder
15. oktober 2008 - 19:14 #2
Der er ingen LAN-forbindelse

ang. drivershq, så kunne jeg ikke finde noget på på Thinkpads egen hjemmeside, er det værd at betale moneters for ?
Avatar billede ThomasK Nybegynder
15. oktober 2008 - 23:34 #3
Ja, jeg må sige jeg aldrig har haft problemer med at finde en driver med det program. Men der er selvfølgelig ingen garanti, men held og lykke med det :)
Avatar billede freddiebaby Nybegynder
16. oktober 2008 - 00:31 #4
Bah! programmet vil ikke opstarte uden internet-forbindelse :s
Avatar billede ThomasK Nybegynder
16. oktober 2008 - 01:14 #5
Hehe nej det er da også rigtig. Så langt tænkte jeg ikke lige =)

Ja for at programmet skal finde den driver skal den jo køres fra den computer.

Så det den eneste mulighed er nok at "låne" et kort at smide i.. Eller noget mobilt bredbånd eller sådan.. Øv Øv..
Avatar billede freddiebaby Nybegynder
16. oktober 2008 - 01:47 #6
Intet virker ..
- hva mener du med at smide et kort over i ? (:
Avatar billede ThomasK Nybegynder
16. oktober 2008 - 12:28 #7
Jamen et PCMCIA netværks kort eller en USB modtager hvis du har noget trådløs du kan benytte.
Avatar billede freddiebaby Nybegynder
19. oktober 2008 - 13:18 #8
Min far har fixet problemet, aner ikke hvad det var. Men han sagde også han aldrig havde oplevet noget lign.

Send svar, du fortjener 200 point for din hjælp anyway ! :D
Avatar billede ThomasK Nybegynder
19. oktober 2008 - 19:37 #9
Okay, men så længe problemet er løst =) Vi deler dem bare :)