Avatar billede spaulsen Nybegynder
12. oktober 2008 - 22:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

nybegynder hjælp til sql

Vil gerne prøve at arbejde med databaser men har lidt problemer.
Jeg har oprettet en database under mit login på gigahost. De bruger mysql.
Men hvordan får jeg kontakt til databasen via dreamweaver?
Har læst noget om at man skal ha en lokal server kørende.
Hvordan gør man det? Er det nødvendigt?
Avatar billede dr.big Nybegynder
21. oktober 2008 - 10:28 #1
den nemmeste måde er hvis du først tilføjer din side i Dreamweaver, under "Site" -> "New site".
Der opretter du din side, hvor du under Remote info tilføjer dine oplysninger som du har fået fra din udbyder...
derefter kan du så oprette forbindelse til din database... dette gør du under application til højre, og så vælger du det faneblad som hedder "Databases". her kan du oprette forbindelse til selve din database hos din udbyder...
Avatar billede spaulsen Nybegynder
07. juli 2011 - 09:10 #2
Spørgsmål lukket